banner179

Adını sen koy

08 Ocak 2017, 09:00
HEKİM ALİ BABACAN
Şehit Osman İlköğretim Okulu önünden kalkan otobüsümüze bindiğimiz andan itibaren güzel bir tur yapacağımız içimize doğmuştu sanki. Otobüsle Türkiye turu yapmak başta kulağa deli işi gibi geliyordu ama yola çıktıktan sonra ne kadar doğru bir karar verdiğimizi anlayabiliyorduk. İç Anadolu’nun güzide bir şehrine giriş yapmadan Şehit Ahmet Dinlenme Tesisleri’nde mola verdi otobüsümüz. Burada yapılan nefis bir kahvaltı sonrası yola devam ettik.
Şehre girerken bizi Şehit Mehmet Organize Sanayi Bölgesi karşıladı. Bölgenin büyüklüğü karşısında ağzımız açık kalmıştı.  Öğle yemeğine kadar Şehit Hasan Merkez Camisi’ni, Şehit Mustafa Kapalıçarşısı’nı ve Şehit Hüseyin Arkeoloji Müzesi’ni gezdik. Hepsi muhteşemdi. Şehit Cemal Meydanı’nı gören bir restoranda şehrin en meşhur yemeklerini yedik. Alışveriş yapmak isteyen kadınlar Şehit Fatih AVM’de vakit geçirirken erkekler yeni yapılmış, dillere destan bir stadyum olan 150 bin seyirci kapasiteli Şehit Kemal Arena’yı gezme fırsatı buldu.
Akşama doğru Şehit Zeki Gölü kenarında yediğimiz yemekten sonra Şehit Haluk Rezidıns Suit Plaza Park Hotel’deki odalarımıza yerleştik.
Ertesi gün kahvaltıdan sonra hemen güzergahımızdaki diğer şehirlere gitmek için yola çıktık. Ülkemizin her bir şehri birbirinden güzeldi. Daha önce neden böyle bir gezi yapmadığımıza şaşırıyorduk. İç Anadolu’yu bitirdiğimizde tatlı bir yorgunluk vardı üstümüzde.
Karadeniz’in güzide bir şehrindeydik ertesi gün. Şehit Orhan Yaylası’nda gezip mis gibi oksijeni içimize çekiyorduk. Şehit Davut Dağı’nın tepesinde toplanan sisi seyrediyor, Şehit Engin Nehri’nde rafting yapıyorduk.
Sonra Doğu ve Güneydoğu geldi. Şehit Yavuz Kalesi’yle başladık bölge turuna. Şehit Ali Kayak Merkezi’nde kayak yaptık. Şehit Hakan Teleferik Sistemi’yle Şehit Yusuf Dağı’nın en tepesine kadar çıktık. Namaz kılanlar Şehit Süleyman Camisi’nde cuma namazı kıldı. Kılmayanlar bu süre içinde Şehit Selim Caddesi üstündeki kafelerde oturdu, Şehit Bekir Kervansarayı’nda alışveriş yaptı.
Mutluluktan ölüyorduk.
Güneyi unuttuk mu sandınız? Elbette unutmadık. Doğusundan başladığımız Güney turu Ege’nin aşağısına kadar sürdü. Şehit Dursun Tepesi’nden atlayarak yamaç paraşütü yapmamız da çok güzeldi ama Güney gezisinin en güzel yanı Şehit Zeki Koyu’ndaki denizdi. Dünyadan kopmuş bir şekilde huzur içinde girdiğimiz bu sular zaten olmayan sıkıntılarımızı daha da sıfırlamıştı.
Ege’den yukarı doğru çıkıyorduk şimdi.
Şehit Hikmet Bağları’nda üzüm topladık. Aramızda daha önce böyle bir üzüm yemiş olan yoktu herhalde. Şehit Galip Antik Kenti’ne hayran kaldık. Nasıl medeniyetler kurulmuştu ülkemizde aklımız almıyordu. Ne bereketli topraklar üzerindeydik…
Muhteşem Şehit Cemil Boğazı’nı geçerek Marmara’ya vardığımızda bitmesini istemediğimiz bu gezinin sonuna yaklaştığımız için hepimizin içi buruktu.
Buraları da tadını çıkararak gezdikten sonra gezimizin son gününe tesadüfen denk gelen bir oyunu seyredip seyretmek istemediğimiz soruldu bize. İstemez miyiz? Hepimiz istedik. Şehir Tiyatroları Şehit Şakir Sahnesi’nde oynanacak olan meşhur bir oyundu bu. Oturup oyunu seyretmeye başladık.
Beş dakika geçmemişti ki büyük bir patlama oldu.
On beş gün sonra adımı bir çocuk parkına verdiler.

Bu içeriğe yorum yapan ilk siz olun!