22 Ekim 2014 Çarşamba

Karayolları işçileri ne olacak?

14 Haziran 2012, 11:59
Karayolları işçileri ne olacak?
DENİZ ÇAĞLAR FIRAT
Dün karayolları 4. Bölge 46. Şube’de çalışan 38 taşeron işçinin sessizce işlerine son verildiğini yazarak işçilerin neden işlerine son verildiğini bu sütunlardan sorgulamış ve kamuoyunun bu konuda bilgilendirilmesi gerektiğini yazmıştım. Çalışma barışının ve hayatının bu kadar rahat, bu kadar ‘sıradan’laştırılmasına karşı mesleki duyarlılığın ötesinde insani duyarlılık sergileyen herkes gibi sorumluları kamuoyuna açıklama yapmaya davet etmiştim. Dün sadece Yol-İş sendikası yöneticileri ile görüşebildim.
Sendika yetkilileri sorunu kapsamlı olarak incelediklerini ve çözmek adına çaba gösterdiklerini ifade etti. Hatta önümüzdeki günlerde Ankara’dan bir heyetin Eskişehir’e gelerek burada yetkililer ile görüşerek, sorunun çözüm noktasında her türlü hukuki girişimi sergileyeceklerini belirttiler. Bu noktada, çalışanların başta kıdem tazminatı olmak üzere iş hukukumuz hakkında bilgi eksikliği olduğunu fark ettik. Bu ve buna benzer olaylar göstermektedir ki, çalışanlar haklarını bilmiyor. Mevcut kanunlar nezdinde artık ekonomi sayfalarımızda iş kanunu nezdinde çalışmalar yapma kararı aldık.
Nasıl ki Eskişehir ekonomisinin ilerlemesi için, bu kente çakılan her çiviyi savunuyorsak, sosyal ve çalışma hayatının düzenini ‘keyfi’ kararlarla bozma girişimlerinin de takipçisi olmaya devam edeceğiz. Bu yolda kamuoyunu bilgilendiren ve bilinçlendiren çalışmalara sayfalarımızda yer vereceğiz. Çünkü hiçbir kazanç bir insanın geleceğinden ve ekmeğinden üstün olamaz. Çünkü hayatta mutlaka birilerinin geçerli bir nedeni olmalı. Nedensiz, eylem olamaz.

***

2010 yılında ne oldu?
Bugün ekonomi sayfamızda Eskişehir basınında bugüne kadar hiç yapılmamış bir çalışma daha yapmaya çalıştık. Yıllar itibariyle ithalatçı firma ve ithalat rakamlarımızı (Ekonomi Bakanlığı ve TÜİK verilerine dayanarak) yayınladık. İthalat, bildiğiniz gibi ihtiyaç duyulan bir mal ya da ürünün (hammadde, yarı mamul, tamamlanmış mal) yabancı bir ülkeden satın alınmasıdır. Dolayısıyla, cebimizdeki paranın dışarıya gitmesi demektir. İşte dışarıdan çok veya pahalı mal alıp dışarıya az ya da ucuz mal sattığımızda cari açık dediğimiz durum ile karşılaşırız. İşte, Türkiye’nin en büyük ekonomik sorunu olan bu durumun tam tersi Eskişehir’de yaşanmaktadır. Yani biz, pahalı ya da çok mal satıp, ucuz ya da az mal alıyoruz. Bunun elbette belirli nedenleri vardır. Bunların başında ihracat kalemlerimizin ileri teknoloji içeren ürünler olması, stratejik yatırım içeren ürünler olması başta gelen nedenlerdendir.
Anca tabloda özellikle 2010 yılına özel dikkat çekmek istiyorum. 2010’da neredeyse bir önceki yıla göre yüzde 50’ye yakın bir ithalat artışı yaşanmış. 413,3 milyon dolar olan ithalatımız 615,1 milyon dolara yükselmiş ve en çok artış yaşanan yıl olarak ön plana çıkmış. Yine aynı yıl ise ithalatçı firma sayısı hızlı bir artış göstermiş. 235 olan firma 265’e çıkmış.
Yerimiz kalmadığı için 2010 yılını yarın işlemeye devam edeceğiz.

Bu içeriğe yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    
    KARİKATÜR

    ?Eskişehirspor'un bu sezon sergilediği futboldan memnun musunuz?

    İlk sayfa
     
    SPOR TOTO SÜPER LİG
    Tür seçiniz:
    ARŞİV