ANA SAYFA > Gündem > ‘ÇEVRE YOLLARI VE BANLİYÖ BİR AN ÖNCE YAPILMALI’

‘ÇEVRE YOLLARI VE BANLİYÖ BİR AN ÖNCE YAPILMALI’

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
‘ÇEVRE YOLLARI VE BANLİYÖ BİR AN ÖNCE YAPILMALI’

Servis kazasında hayatını kaybedenlere rahmet, ailelerine başsağlığı ve sabır, yaralılara acil şifalar dileyen İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şubesi Yönetim Kurulu, Kuzey ve Güney çevre yollarının bir an önce yapılması gerektiğini belirtti

İMO Eskişehir Şubesi yönetimi, “Eskişehir’in 1/25.000 planlarında önerilen Kuzey ve Güney Çevre Yollarının projeleri hazır olduğu halde, çevre yolu çalışmaları yerine şehir içinden geçen mevcut çevre yolunda yapılan yenileme çalışmaları özellikle şehir içinden büyük maliyetlerle yapılan karayolu alt ve üst geçitleri nedeniyle araç hızlarının arttığını, imar planımızda mevcut olan yol bağlantılarını ve geçişlerde trafik akışlarını olumsuz yönde etkilediğini İnşaat Mühendisleri Odası olarak düzenlemiş olduğumuz Çalıştay ve Panellerde geçtiğimiz yıllarda dile getirmiştik” dedi.
Açıklamada şu görüşlere yer verildi: Acilen Kuzey ve Güney doğrultuda hizmet verecek Çevre yollarının açılıp, mevcut yolun kentiçi transit yol olarak kullanımının sağlanması ve gerekli bağlantıların yapılması gerektiğini yineliyoruz. Fakat yeni çevre yollarının ötesi imara açılmamalıdır. Çünkü çevre yolları iki imar adası arasında kaldıkça her zaman çevre yolu statüsünden çıkmaktadır.
Eskişehir günlük yolculuklarının %15'ini servis taşımacılığı oluşturmaktadır. İş yerleri ve okullar için kullanılan bu ulaşım yöntemi, hem kent merkezini hem de çevreyolunu, trafik zirve saatlerinde çok sayıda araç ile işgal etmektedir.
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin kentteki ulaşım sistemine yeni ve kalıcı çözümler getirmek amacıyla hazırladığı Eskişehir Ulaşım Ana Planı'nda, Öneri hat Bozüyük-Hasanbey Lojistik Merkez arasındaki mevcut konvansiyonel hatta hizmet vermesi planlanan ve Hasanbey Lojistik Merkez’den de Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi’ne yeni döşenecek İltisak hattı üzerinde hizmet vermesi planlanan Banliyö hattıdır. Bu hattın Bozüyük, Satılmışoğlu, Boyacıoğlu, Sazova, Eskişehir Tren Garı, Şeker Fabrikası, Hasanbey Lojistik Merkez ve Organize Sanayi Bölgesi’nden oluşan toplam sekiz adet durağı olması planlanmıştır. Bu banliyö hattının en kısa sürede yapılması gerekmektedir. TCDD banliyö hattı yapımı ile yüksek kapasiteli bir ulaşım aksı elde edilecek ve özellikle OSB ve Bozüyük ulaşımları banliyö ile sağlanacaktır. Banliyö hattı ile kent merkezine bağlantılar tramvay ve otobüs ile bağlanmalıdır.”
2Eylül

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber KESİKBAŞ: BU YOĞUNLUK ÖNLENMELİ
Sonraki Haber KÜPELİ: ARTIK ÇEVRE YOLU ACİLEN YAPILMALI

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi

Çok Okunanlar

ZAMAN GEREKİYOR

3