ANA SAYFA > Gündem > “RANDEVU SORUNU HASTA HAKKI İHLALİDİR”

“RANDEVU SORUNU HASTA HAKKI İHLALİDİR”

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
“RANDEVU SORUNU  HASTA HAKKI İHLALİDİR”

Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS)/ALO 182'deki hasta hakkı ihlali uygulamasını değerlendiren Tüketiciyi Destekleme Derneği (TÜKDES) Genel Yönetim Kurulu Üyesi Eyüp Dokuzlar “Muayene etmeyeceksiniz hastayı neden süründürüyorsunuz” dedi

Genel Yönetim Kurulu Üyesi Eyüp Dokuzlar konuyla ilgili, “Herkesin örnek gösterdiği, hizmetin aksadığı kuruluşları sağlık sistemi gibi düzeltin dediği, sağlık sisteminden şikayetler giderek artıyor. Öyle uygulamalar yapılıyor ki; bu kadar da olmaz dedirtiyor” dedi.
Bir olay ile örnek veren Dokuzlar şunları söyledi:
“Somut olayda tüketicimiz; 19 Ekim 2021 tarihinde Göz Polikliniğinden randevu almak için ALO 182 Hattını arıyor. Ekim 2021 içerisinde Göz Polikliniğinde boş randevu olmadığı belirtilerek, tüketicimize Göz Polikliniğinde en erken randevunun; 2 Kasım 2021 tarihinde olduğu ifade ediliyor. Tüketicimiz 2 Kasım 2021 tarihinde randevu oluşturulmasını kabul ediyor.
2 Kasım 2021’den 2-3 gün önce ALO 182’den aranan tüketicimize 2 Kasım 2021 tarihinde doktorun özel bir durumundan dolayı muayene yapılamayacağını anlatılıyor ve isterse ileri bir tarihe randevu oluşturulabileceği ifade ediliyor. Tüketicimiz bu öneriyi de kabul ediyor. Bu sefer 15 Kasım 2021 tarihine randevu oluşturuluyor. Programını 15 Kasım 2021 Göz Polikliniğinde muayene olmak için yapan tüketicimiz beklemeye başlıyor. 13 Kasım 2021 tarihinde ALO 182’den tekrar aranan tüketicimize; 15 Kasım 2021 tarihinde doktorun özel durumu nedeniyle Göz Polikliniğinde muayene olamayacağı ve yeni bir randevu oluşturulamayacağı açıklanıyor. Kısacası başının çaresine bakması söyleniyor.
Şimdi açıklamanın başında sorduğumuz soruyu tekrar soruyoruz, “Hastayı muayene etmeyeceksiniz, neden randevu veriyorsunuz? Hastanın programlarının sizce bir anlamı yok mu? Muayene randevusunu 2 defa erteledikten sonra hastaya başının çaresine bak demek, hastanın hizmetten yararlanma hakkını, saygı ve itibar görme hakkını ihlal etmiyor mu? T.C. Sağlık Bakanlığına açık çağrıda bulunuyoruz; Kim kurgulamışsa / programlamışsa bu sistemi bu sistem derhal değiştirilmelidir. İradesi dışında randevuları iptal edilen hastayı bir aya yakın bekletip başının çaresine bak demek; en hafif tabirle insan hakkı/hasta hakkı ihlalidir.”
Hekim Ali BABACAN

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber “BÜTÇEDE SAĞLIKÇIYA PAY YOK”
Sonraki Haber LİDER RAHAT GİDİYOR

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi

Çok Okunanlar

ÖZDİL BAŞKAN OLDU

1

KREDİ ÇEKECEKLERE KÖTÜ HABER

3

İKİ İSİM OLMAYACAK

4
Reyna Premium