ANA SAYFA > Gündem > SODİGEM DİJİTAL OYUN PAZARINA DİKKAT ÇEKİYOR

SODİGEM DİJİTAL OYUN PAZARINA DİKKAT ÇEKİYOR

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
SODİGEM DİJİTAL OYUN PAZARINA DİKKAT ÇEKİYOR

Anadolu Üniversitesi Sosyal Medya ve Dijital Güvenlik Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SODİGEM), dijital oyun sektörünün ekonomik yönünü araştırdı

SODİGEM, yürüttüğü faaliyetler kapsamında dijital dünyaya dair birçok önemli konuya değinirken yaptığı bu faaliyetlerle ulusal çıkarları korumayı amaçlıyor. Bilimsel çalışmaların gerektirdiği sorumlulukla yenilikleri takip eden SODİGEM’in bu kapsamda üzerinde yoğunlaştığı son konulardan biri de dijital oyun sektörünün ekonomik yönü oldu. SODİGEM’in araştırmalarına göre Türkiye, dijital oyun sektöründen kazanabileceğinin ancak 12’de 1’i kadarını elde edebiliyor.
Son 10 yıl içerisinde büyük bir ivme yakalayarak müzik ve sinema gibi sektörleri geride bırakan dijital oyunlar, yıllık 160 milyar dolar gibi önemli bir ekonomik kapasiteye ulaştı. Küresel dijital oyun pazarında en büyük payı alan iki devlet ise Amerika Birleşik Devletleri ve Çin Halk Cumhuriyeti.
SODİGEM ekibi olarak sorunların sadece tespitinde değil çözümü noktasında da çaba gösterdiklerini söyleyen Doç. Dr. Şahin, “Türkiye’nin bu pazardaki payını artırması için uzmanlaşmanın ve doğrudan sektöre yönelik teşviklerin artması yerinde olacaktır. Ayrıca dijital oyun sektörünü geliştirecek beşeri sermayenin oluşması için gerekli eğitimlerin öncelikli ilan edilerek desteklenmesi Türkiye’de bu sektörün ilerlemesini sağlayacaktır. Özellikle üst düzey bilişsel yeterlilikler olarak görülen problem çözme, eleştirel düşünme, işbirlikli çalışma gibi becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinliklerin eğitimin her kademesine yayılması önemlidir” ifadelerini kullandı.
İHA

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber SOSYAL MEDYADA YAYINLANINCA SORUŞTURMA BAŞLATILDI
Sonraki Haber 1 MİLYON METREKARE ARAZİ

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi