ANA SAYFA > Gündem > SODİGEM’DEN 4 GÜNLÜK KARANTİNA RAPORU

SODİGEM’DEN 4 GÜNLÜK KARANTİNA RAPORU

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
SODİGEM’DEN 4 GÜNLÜK KARANTİNA RAPORU

SODİGEM, Türkiye'de 23 Nisan tarihinde ilan edilen 4 günlük sokağa çıkma yasağında bireylerin, ailelerin, influencerlar'ın evlerinde neler yaptıklarının yanı sıra; yaş gruplarına göre de genç ve yaş almış bireylerin bu süre zarfını nasıl geçirdiklerini inceledi

Anadolu Üniversitesi SODİGEM'in araştırmasına göre bireyler en çok dijital platformlarda dizi, belgesel ve film izlemeyi tercih etti. Online gezilen müze sayısında da ciddi artış görülürken, bu süre zarfında en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları ise Instagram,Whatsapp ve YouTube oldu. Bireyler, Instagram'da üçten fazla challenge kabul ederken Instagram'da ayrıca en çok "evde kal, 23 Nisan ve Ramazan" ile ilgili fotoğraflar paylaşıldı. Bireyler günde ortalama 3 saat de görüntülü konuşma gerçekleştirdi.

INFLUENCER'LARDAN EVDE KALMANIN İPUÇLARI
Dört günlük sokağa çıkma yasağında Influencer'lar ise kendilerini takip edenlere evde vakit geçirmenin ipuçlarıyla ilgili içerikler sundu. Influencer'lar, evde yemek ve ev halleri videoları çektiler; önceden çektikleri gezi vloglarını paylaştılar. Sosyal medyada yeni karantina challengeları başlatan Influencer'lar, sosyal medya hesaplarından canlı yayın yaparak sokağa çıkma yasağında izlenebilecek dizi, film ve okunacak kitap önerileri için içerik ürettiler.

GENÇLER DİJİTAL ORTAMDA SOSYALLEŞİYOR
Anadolu Üniversitesi SODİGEM'in yaptığı araştırmaya göre, bireyler yaş gruplarına göre de evde farklı şekilde zaman geçirmeyi tercih etti. Genç bireyler online olarak yürütülen spor ve dans derslerine katılarak evde de sağlıklı yaşam ilkesini benimsedi. Öte yandan arkadaş grupları ile yeni podcast içerikleri oluşturarak yayınlayan genç bireyler, canlı yayında yapılan konser ve söyleşileri takip ederek ünlü isimlerin ve influencerların başlattığı challenge’lara katıldılar. 23 Nisan'ı çocukluk fotoğraflarını paylaşarak kutlayan gençler, bu fotoğraflarla birlikte eski arkadaşlarıyla iletişime geçmeyi de ihmal etmedi. Çeşitli konularda en az bir online eğitim platformunu ziyaret etmeyi ihmal etmeyen gençler, en çok video izlemeyi tercih ederek TikTok'a katıldı.

YAŞ ALMIŞ BİREYLER DE DİJİTALLEŞMEYE ALIŞTI
Evlerinden çıkamayan yaş almış bireyler görüntülü konuşma uygulamalarını öğrenerek; aile bireyleriyle görüntülü görüştüler. Yaş almış bireylerin e-Devlet uygulaması kullanım oranı arttı. Üye oldukları sosyal medya platformlarındaki paylaşım sıklıkları artan yaş almış bireyler yeni online platformları deneyimleyerek dijitalleşme sürecine alıştıklarını gösterdi.
İHA

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber EĞİTİM ÇOK ÖNEMLİ
Sonraki Haber HAŞERE İLE MÜCADELE DEVAM EDİYOR

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi