Eğitim camiasının “tatilde” sanıldığı ara dönemde aslında seminer sürecinde olduklarını vurgulayan Ger, “Öğretmen Bilgi Ağı (ÖBA) eğitimlerine erişemiyoruz. Sistem çalışmıyor, öğretmenler eğitim almak yerine kilitlenen ekranlarla uğraşıyor” dedi.
“Anketi doldururken bile sorun yaşanıyor”
Ger, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e seslenerek, ÖBA sistemindeki teknik aksaklıkların öğretmenlerin motivasyonunu tükettiğini söyledi: “Bir milyona yakın öğretmen şu günlerde eğitimle meşgul olmak yerine, kaplumbağa hızında ilerleyen sistemlerle uğraşıyor. ÖBA eğitimlerinde bir anket açılmış, ‘Teknolojik altyapı sorunu yaşadınız mı?’ diye soruyorlar. Anketi doldururken bile sorun yaşanıyor! Öğretmenlere anketle vakit kaybettirmeyin. Sayın Bakan birkaç dakika sisteme girse, yaşananları görünce kendisi bile çıldırır.”
“MESEM projesi çocuk işçiliğini artırıyor”
Erol Ger, mesleki eğitimde yaşanan sıkıntılara da değinerek, MESEM (Mesleki Eğitim Merkezi) uygulamasının amacından saptığını ifade etti:“Meslek lisesi memleket meselesi diyerek yola çıkıldı ama sadece MESEM’lerle bu sorun çözülmez. Meslek liselerinin ortaokul bölümleri yeniden açılmalı. MESEM’ler bugün birer sorun haline gelmiştir. Öğrenciler işverenler tarafından art niyetli kullanılabiliyor.”
Dilovası’nda meydana gelen yangını hatırlatan Ger, çocuk işçiliğine dikkat çekerek şunları söyledi:“Ülkemizde 15-17 yaş aralığında 869 bin çocuk işçi var. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı 2025 bütçesinde çocuk işçiliğiyle mücadele için sadece 1000 TL ayırmış. Bu yıl ise hiç ödenek yok! Ama MESEM projesi için 6 milyar TL kaynak ayrılmış. Bu tablo, çocuk işçiliğine davetiye çıkarmaktır.”
“Sorunlar ve çözümsüzlük artarak devam ediyor”
Ger, Hürriyetçi Eğitim Sen olarak MESEM’lerin yeniden gözden geçirilmesini istedi ve çağrısını şöyle tamamladı:“MESEM’ler için acil çözüm üretilmelidir. Aksi takdirde sorunlar ve çözümsüzlük artarak devam edecektir. Eskişehir’deki tüm eğitim çalışanlarını ve paydaşlarımızı saygıyla selamlıyorum.”





