ANA SAYFA > Söyleşi > DESTEK VE TEŞVİK YOK

DESTEK VE TEŞVİK YOK

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
DESTEK VE TEŞVİK YOK

Futbola verilen değerin çeyreği verilse emin olun çok büyük şeyler yapılabilir diye söyleyen 18 yaşındaki Türkiye Şampiyonu Mehmet Sabri Yılmaz, “Bu spora daha çok teşvik ve destek olsa...

Futbola verilen değerin çeyreği verilse emin olun çok büyük şeyler yapılabilir diye söyleyen 18 yaşındaki Türkiye Şampiyonu Mehmet Sabri Yılmaz, “Bu spora daha çok teşvik ve destek olsa, şehrimizden ve ülkemizden birçok Kenan Sofuoğlu çıkar eminim” diye ekledi

SÖYLEŞİ: Bircan Deniz Savcı
Mehmet Sabri Yılmaz 18 yaşında ve Motosiklet yarışlarında Türkiye birinciliği var. Hedefinde 2018 yılında Doğu Avrupa’da düzenlenecek olan Motosiklet Şampiyonasında milli sporcu olarak birincilikle dönmek var. Her ne kadar Eskişehir’de antreman yapacağı pist olmasa da bu onu yıldırmamış. Çalışmaya ve hedefinin peşinden koşmaya devam ediyor.
Resim - 8036_3_l.jpg

SEZONU ÜÇÜNCÜ OLARAK BİTİRDİM
Ne zamandan beri motor sporuyla ilgileniyorsun?
Şu an 18 yaşındayım. Küçük yaşlardan beri motora biniyordum ama sevmiyordum. Arabalara daha çok merakım vardı. İlk profesyonel olarak 2015 yılında başladım motora binmeye. Başladığım motor da arazi motoruydu. Babam haberim olmadan alıp sürpriz yapmıştı. Ondan öncesinde ufak tefek biniyordum. Dükkâna gitmiyor, motorlara binmiyordum.

Dükkân derken, motorlarla ilgili bir dükkân mı?
Evet. Babam esnaftır, amcam esnaftır. Motosiklet üzerine dükkânlarımız var ama benim alakam yoktu. Sıcak bakmıyordum. Babam da profesyonelliğe geçmem için motor aldı. Arazide, kapalı alanda motor sürmeye başladım. Daha sonra kendimi geliştirdim asfalta ve piste geçtim.

İlk yarışlara ne zaman katıldın?
2015 yılının baharında yarış sezonu başladı. İlk o zaman yarışlara katıldım. Tabii ben acemiyim. Hiçbir bilgim yok. Çok fazla heyecan, sinir, stres her şey vardı. İlk yarışımda derece yapamadım. Sondan birinci bitirdim. Ondan sonra ikinci yarışa kendimi adapte ettim. İkinci yarışı üçüncü olarak bitirdim. Herkes ikinci yarışta üçüncü olmamı büyük bir başarı olarak yorumladı. Sezonda beş yarış oluyor. Beşinci yarışa kadar ikinci, üçüncü oldum ve sezonu kendi grubumda Türkiye Şampiyonası üçüncüsü olarak bitirdim.
Resim - 8036_2_l.jpg

Asıl şampiyonluğun 2016’da mı oldu?
2016 sezonunda piste geçecektim. İlk yarışımda piste geçtim. İlk yarış Yunanistan’da oldu. Üçüncü oldum.

Yunanistan derken, Türkiye yarışlarına katılmadın mı 2016’da?
Yok, Türkiye’de uygun pist olmadığından Türkiye Şampiyonası Yunanistan’da yapılıyor. Sonrasında 15 Temmuz darbe girişiminden sonra bütün federasyon yarışçılarının yurt dışına çıkması iptal oldu. Büyük pistte yarışamayacağım için düşük motorla yarışmak zorunda kaldım tekrardan. O sezonda çok çalıştım. Antreman yaptım, düzenli beslendim, spor yaptım ve Türkiye şampiyonu oldum.

KOLUM KIRIK YARIŞTIM
Sponsor desteği de aldın mı yarışlarda?
Başlarda babam ve amcamın destekleriyle gidip geldim. Sonrasında sponsor bulduk. Yiğit Akü’nün sahibi Fatih Yiğit Bey’e çok teşekkür ederim, sponsorum oldu. 2017 sezonunda bütün masraflarımı karşıladı. Süper Motorda 2017’de yarışlarım gayet iyi gidiyordu. Ya birinci olacaktım ya ikinci. Her şey son yarışa bağlıydı. Yalnız 2017’nin ağustos ayında motosikletimin arızasından dolayı çok büyük bir kaza yaptım. O beni manevi ve psikolojik açıdan çok etkiledi. Ama son bir yarışımız kalmıştı. Sağ olsun motorum kullanılmaz hale gelince Fatih Ağbi maddi açıdan yardımcı oldu ve her şeyi tedarik etti. Son yarışa da girdim böylelikle. Hem süper moto 450’de Türkiye üçüncüsü oldum, hem de kolum kırık yarışa girmeme rağmen piste genel klasmanda Türkiye üçüncüsü oldum.

Hazırlık sürecinden bahsederken, beslenmeden de bahsettin ya, nelere dikkat ediyorsun yarışlar öncesi?
Mesela yarışa iki hafta kala beslenmemi kontrol ediyorum. Genelde besleyici ve protein ağırlıklı besleniyorum. Son 3-4 gün kala akşamları yemek yemiyorum, kahvaltımı çok iyi yapıyorum. Yarış günleri de ağırlıklı olarak su ve muz takviyesi alıyorum. Yarışta kilo çok önemli. Ne kadar hafif olursanız o kadar iyi. Hatta motorun deposunu yarım dolduruyoruz, çıkartabildiğimiz ne kadar parçası varsa çıkartıyoruz. Onun dışında spor yapıyorum. Motor sürmek yüksek derece kondisyon ve fiziksel güç gerektiriyor. Spor salonuna gidiyorum. Dağlara yürüyüşe gidiyorum. Bisiklete biniyorum.

Yarış sezonu ne zaman başlıyor?
Ocak ayında takvim belli oluyor. Nisan- mayıs gibi başlayıp, eylül ekim gibi de bitiyor sezon. Ekstradan bir yarış çıkabiliyor ve yarış sayısı altıya çıkabiliyor.
Resim - 8036_2_l.jpg

ESKİŞEHİR’DEN DESTEK ALAMIYORUM
Belediyeler destek veriyor mu peki yarışlara?
Maalesef. Ama destek verilen yarışmacılarımız var. Mesela Balıkesir Belediyesinin destek verdiği yarışmacılar var. Bursa Osmangazi Belediyesinin destek verdiği sporcular var. İstanbul Beylikdüzü Belediyesinin destek verdiği sporcular var. Onlar kendi şehrinin, kendi belediyesinin sporcularını destekliyorlar ama ben Eskişehir’den bu desteği alamıyorum.

Sence Eskişehirli Belediyeler niye destek vermiyorlar?
Ülkemizde de olduğu gibi yaygın olan spor futbol. Motor sporlarıyla pek ilgileri yok. Motor sporu deyince direk akla motor geliyor, iki tekerlek geliyor. Tehlikeli. Motora binince direkt akıllarına serseliler geliyor. Hâlbuki yok öyle bir şey. En basit örneği Kenan Sofuoğlu. Kendisi 5 kez dünya şampiyonu oldu. Gerçekten profesyonel sporcu. Biz de onun yolunda ilerlemeye çalışıyoruz. Bu spora daha çok teşvik ve destek olsa, şehrimizden ve ülkemizden birçok Kenan Sofuoğlu çıkar eminim. Çünkü çok yetenekli insanlar var. İmkânı olmayan insanların keşfedilmesi lazım. Bizim önümüzün açılması lazım. Futbola verilen değerin çeyreği verilse emin olun çok büyük şeyler yapılabilir.

PİSTİMİZ YOK
Çalışma sürecinde pist var mı Eskişehir’de? Nerede çalışıyorsun?
Eskişehir’de pist yok. Yapılamadı maalesef. Uşak Belediyesi’nin Uşak’ta yapmış olduğu bir pist var. Ayda 3-4 defa gidip orada çalışıyoruz. Binebilirsek sadece arazide motora binebiliyoruz.

Peki, burada da bir pist olmalı mı?
Tabii ki olmalı. Hem şehrim için hem de kendim için burada bir pist olmasını çok istiyorum. Çünkü çok büyük bir reklam oluyor. Biz Sakarya’ya Kenan Sofuoğlu’nun pistine gittiğimizde o civarda ne kadar insan varsa geliyor. Bir sürü firma, bir sürü şirket geliyor. Ben şehrim için böyle sosyal ve kültürel bir olay olması çok güzel olurdu. Benim ve diğer sporcular içinde çalışma yapabilmeleri açısından çok iyi olurdu.

Sen profesyonel olarak ilgileniyorsun başka şehirdeki pistleri kullanıyorsun ama motorculukla ilgilenip senin gibi profesyonel olmayalar ne yapıyor?
Caddeleri ve sokakları kullanıyorlar. Bu çok büyük bir risk. Ben çok tehlikeli buluyorum. Şehrimizde ve ülkenin çeşitli yerlerinde pistler olsa herkes kapalı alanda motora binebilir, kazalar en aza indirilebilir. Ben pistte çok kazalar yaşadım ama caddelere göre öyle zararda çıkanı görmedim.

Geçtiğimiz aylarda Eskişehirli bir motorcunun ölümüyle sarsıldık…
Evet, Can Ağbi, Allah rahmet eylesin. Kendisi pist olmadığı için caddelerde biniyordu. Sevdiğimiz bir ağbimizdi. Caddenin tehlikesine vefat etti. Pist olsaydı kesinlikle olmazdı. Ben kazasının olduğu yere gittim. Çok araştırdım, inceledim. O kazayı pistte yapsaydı emin olun kalkıp motoruna binip giderdi. Pistte düşmek yola yürürken ayağınızın takılması gibi bir şey.

En büyük hedefin ya da hayalin ne?
En büyük hayalim tabii ki Kenan Ağbim gibi büyük bir milli motosikletçi olmak. Ama önümdeki ilk hedefim 2018 sezonunda Doğu Avrupa Şampiyonası’nda Milli Sporcu olabilmek. İnşallah hedefimi gerçekleştireceğim.

Editör: admin admin
PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber KULAKTAN DOLMA BİLGİYLE ELEŞTİRİYORLAR
Sonraki Haber KENT KONSEYİ BİLGİLENDİRDİ

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi

Çok Okunanlar

OTOMOBİLLER KAFA KAFAYA ÇARPIŞTI

1

ÖZEÇOĞLU’DAN DESTEK

2

BUĞRA TAMAM SIRA ONLARDA

3
Reyna Premium