ANA SAYFA > Söyleşi > HAYRAN KALDIM

HAYRAN KALDIM

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
HAYRAN KALDIM

Eskişehir Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu için Eskişehir’e gelen Güney Koreli Sanatçı Kim Jae Gyu sempozyumda öğrencilerin de yer aldığını görünce, “Bu sempozyumun bu anlamda öğrenciler için de çok iyi olduğunu düşünüyorum. Çünkü dünyada seramik...

Eskişehir Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu için Eskişehir’e gelen Güney Koreli Sanatçı Kim Jae Gyu sempozyumda öğrencilerin de yer aldığını görünce, “Bu sempozyumun bu anlamda öğrenciler için de çok iyi olduğunu düşünüyorum. Çünkü dünyada seramik üniversiteleri azalıyor, kapanıyor. Kore’de de azalıyor. O yüzden buradaki ilgiye hayran kaldım” dedi

Tepebaşı Belediyesi’nin düzenlediği Eskişehir Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu’nun 12’incisinde konuk olarak Eskişehir’e gelen Güney Koreli sanatçı Kim Jae Gyu ile çok keyifli bir söyleşi gerekleştirdik. Ve fark ettim ki daha önceleri izlediğim K-dramalarda yani Kore dizilerinde Kim Jae Gyu’nun eserlerine denk gelmişim. Doğrusunu söylemek gerekirse, Kim Jae Gyu ile söyleşi yapmak bu açıdan beni hem kendi adıma hem de Eskişehir adına çok gururlandırdı. Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç’a ve Sempozyum Danışmanı Prof. Bilgehan Uzuner’e böylesine önemli sanatçıların eserlerini Eskişehir’de görmemizi ve onlarla tanışmamızı sağladıkları için çok teşekkür ediyorum. Daha nice sempozyumlara dileğimi de ekleyip, sizleri Kim Jae Gyu ile olan sohbetimizle baş başa bırakıyorum.

Resim - 19053_1_l.jpgÖnce sizi biraz tanıyalım. Seramikle ilgilenmeye ne zaman başladınız?
20 yıl önce üniversite zamanımda ilgilenmeye başladım. Güney Kore Hongik Üniversitesi’nde Seramik Bölümünde Seramik ve Heykel eğitimi aldım. O zamandan beri de seramik ve el sanatları çalışmalarımı sürdürüyorum.

Eskişehir’e gelmeden önce Türkiye’deki seramik ve pişmiş toprak kültürünü inceleme fırsatınız oldu mu?
Türkiye’de pişmiş toprak ve seramik kültürü olduğunu buraya gelince fark ettim. Daha öncesinde bilmiyordum.

DAHA DAYANIKLI MALZEME TERCİH EDİLİYOR
Seramik ve pişmiş toprak Her iki kültürde de önemli yer tutuyor. İki kültür arasında benzerlikler ve farklılıklar nelerdir?
Kore de bugünlerde daha az kişi pişmiş toprak kullanıyor. Eskiden daha çok kullanıyordu. Pişmiş toprak zor. Şimdi şamot kiliyle daha çok büyük heykel ve seramik yapıyorlar.

Neden pişmiş topraktan seramik ve heykele kayma oldu peki?
Kore de daha yüksek ısıda pişen şamot kilini tercih ediliyor. Pişmiş Toprak daha düşük ısıda pişiyor. Seramikle uğraşanlar yapacakları eserleri için daha dayanıklı olanı tercih ediyorlar. Şamot kili renklendirme ve şekillendirmede daha uygun. Sanat olarak bu yüzden farklı malzemeleri daha çok tercih ediyorlar.

Tepebaşı Belediyesi’nin düzenlediği Uluslararası Pişmiş Toprak Sempozyumu’ndan nasıl haberiniz oldu?
Prof. Bilgehan Uzuner bana bir mail atarak davet etti. Bende geldiğimde ona sordum, ‘Beni nasıl buldun?’ diye. Bilgehan sempozyum için yaptığı araştırmalar sonucunda benim yaptığım işleri görmüş. Daha önce katıldığım sempozyum ve workshopları incelemiş ve tarzımla, yaptığım işlerle buradaki sempozyuma uyumlu olacağımı ve mutlaka katılmam gerektiğini düşünmüş ve davet etmeye karar vermişler. Kendilerine teşekkür ediyorum. Sonra buraya geldim. 2 yıl önce Litvanya’ da bir sempozyumdaydım, Ankara’dan bir davet almıştım ama oraya gidemedim. O sıra Kore’ye dönmem gerekiyordu ve oradaki işlerim de çok yoğundu. Sonra Bilgehan beni çağırınca buraya geldim.
Resim - 19053_2_l.jpg

GELENEĞİMİ TÜRK KÜLTÜRÜYLE BİRLEŞTİRDİM
Daha önce hiç Türkiye’ye geldiniz mi?
Çok eskiden Türkiye’de bulunmuştum. Türkiye dostuyum.

Eskişehir de gezme şansınız oldu mu? Eskişehir’i gezerken neler düşündünüz?
Çok az gezdim. Akşam yemeği için dışarı çıktım ve Porsuk kenarında gezdim. Paça çorbası içtim. Çok lezzetliydi. Türklerde sos ve terbiye var biz sadece kaynatıyoruz. Biraz tuz ve az biber koyuyoruz.
Resim - 19053_3_l.jpg

Burada yapacağınız eserle ilgili Eskişehir size ilham verdi mi?
Benim çalışmalarımın bir teması oluyor. Temalarımda genelde bulut kullanıyorum. Bulut zamansız ve gezgin olduğu için çalışmalarımı onun üzerine kurguluyorum. Buradaki sempozyum için de bulut yaptım. Hayvan var, Kore geleneksel evinin çatısı var. Türkiye’den Kapadokya var, balon var. İki kültürü harmanlıyorum. Bulut dünyanın etrafında geziyor ve zamansız. Tüm dünyayı hayvanları, insanları ve doğayı bir bütün görüyorum.
Eski zamanlarda Koreliler evlendiklerinde kadınlar eşlerine her sabah kahvaltı hazırlayıp bir tepside bunu sunarlarmış ama birlikte yemezlermiş. Dışarıda beklermiş. Kadın arka planda kalırmış. Eserimde küçük bir masa yaptım, geleneksel Kore evi var onun üzerine tepsi yaptım ve tepsinin üzerindekileri doğaya sundum.
Bulut nasıl dünyayı geziyorsa kültürler de aslında dünyayı geziyor. Bulut Kore’den Türkiye’ye tüm Dünyayı geziyor, zaman geçiyor. Ben de duygularımı, geleneğimi, kültürümü bulut gibi gezerek Türk kültürü ile birleştiriyorum.
Resim - 19053_4_l.jpg

UMUTLANDIM
Sempozyuma katılan diğer sanatçılarla etkileşiminiz nasıl? Burada birçok ülkeden farklı teknikleri kullanan sanatçılar var. Onlardan farklı teknikler öğrendiniz mi ya da onları gözlemleme şansınız oldu mu?
Evet, 5-6 gündür buradayım aile gibi olduk. Birbirimizi izliyoruz, yemek yerken bile farklı teknikler üzerinde konuşuyoruz. Sürekli konuşup birbirimizin yaptığı işlere bakıyor ve üzerinde tartışıyoruz.

Birçok sempozyuma katıldığınızı söylediniz. Burada nasıl bir izlenim uyandı sizde?
Evet, Hindistan, Çin, Litvanya, Japonya gibi ülkelerde sempozyumlara katıldım. Bu sempozyum içlerinde katıldığım en iyi sempozyum. Diğerlerinde sadece sanatçılar çalışıyor. Burada pek çok öğrenci var. Çalışırken sizinle birlikte onlar da kendilerini geliştiriyor. Öğrencilerle kendi aramızda bir dil geliştiriyoruz. Türkçe, İngilizce birbirimize öğretiyoruz. ‘Bulut’ kelimesinin Türkçe anlamını öğrendim mesela. Bu sempozyumun bu anlamda öğrenciler için de çok iyi olduğunu düşünüyorum. Çünkü dünyada seramik üniversiteleri azalıyor, kapanıyor. Kore’de de azalıyor. O yüzden buradaki ilgiye hayran kaldım. Çin’de bulunduğumda farklı sanatçılara sordum. Onlarında ülkelerinde seramik öğrenimi konusunda zor günler geçirdiklerini öğrendim. Bölüm zor olduğu için öğrenciler tercih etmediğinden dolayı üniversitelerde seramik bölümleri kapanıyor. Türkiye'de durum farklı. Burada pek çok öğrenci görüyorum. Bu da beni umutlandırdı. Her yerde pişmiş topraktan heykeller var. Bu sempozyumun önümüzdeki yıllarda da devam etmesini diliyorum ve uzun süreler devam edeceğine inanıyorum.
Resim - 19053_6_l.jpg

KİM JAE GYU KİMDİR?
Güney Koreli sanatçı Kim Jae Gyu 1996 yılında Hongik Üniversitesi Seramik Bölümünde Seramik ve heykel eğitimi aldı. 20 yılı aşkın bir süredir kendi stüdyosunda çalışmalarını sürdürüyor. 1999 yılında Westin Chosen Busan’da seramik heykel çalışmalarını ve mimari arasındaki ilişkiyi vurgulayan bir seramik duvar resmi hazırladı ve kurulumunu yaptı. 2002 yılında mevcut olan stüdyosuna taşındıktan sonra mekânsal kurulum, kamusal sanat ve seramik duvar resimleri üzerine çalışmalar yaptı. Birçok kişisel sergisi bulunan sanatçının eserleri Hindistan, Litvanya, Çin ve Güney Kore’deki sanat müzeleri tarafından koleksiyon haline getirilerek sergilenmektedir.

Editör: admin admin
PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber SERİ YAKALAYALIM
Sonraki Haber İSTANBUL’U SOLLADI

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi

Çok Okunanlar

OTOMOBİLLER KAFA KAFAYA ÇARPIŞTI

1

ÖZEÇOĞLU’DAN DESTEK

2

BUĞRA TAMAM SIRA ONLARDA

3
Reyna Premium