ANA SAYFA > Söyleşi > HERKES ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMALI

HERKES ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMALI

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
HERKES ÜZERİNE DÜŞENİ YAPMALI

AK Parti Hükümeti’nin Eskişehir’deki yatırımlarından bahseden AK Parti İl Başkanı Zihni Çalışkan şehrin trafik sorununa da değindi. Çalışkan, “Bugün eğer, battı çıktıları biz yapmasaydık, Eskişehir’de trafiği içinden çıkılmaz hale gelirdi. Herkes üzerine düşeni yapmalı” dedi

Söyleşi: Can Hacıoğlu
AK Parti İl başkanı Zihni Çalışkan ile kent gündemini değerlendirdiğimiz söyleşimizde bugün, AK Parti Hükümetinin Eskişehir’e kazandırdığı Millet Bahçesi’ni, Büyükşehir Belediyesi’nin engellenme iddialarını ve kentin trafik sorununa değindik.

Millet Bahçesi ne zaman hizmete girecek?
Gerek Millet Bahçesi, gerekse Kütüphane yıl bitmeden hizmete girecek. Millet Bahçesi’nin şehrimize kazandırılmasında başta Sayın Cumhurbaşkanımıza ve Türk Dünyası Ajansı Başkan ve yöneticilerine, bakanlarımıza ve milletvekillerimize ayrıca teşekkür ediyorum. Çünkü fırsat varken şehre ilişkin yatırımların önünü açmak bir öngörüşlülüğün sonucudur. Eğer siz dönem içerisinde buna ilişkin imkanları kullanmazsanız, bir süre sonra hizmete dönüşme noktasında sıkıntı yaşar. Biz hamdolsun ki, 26-27 milyar TL’ye yaklaşan, ulaşım başta olmak üzere, sağlık, eğitim, alt yapı, alt yapıdan kastımız, Dede Korkut Parkı, Millet Bahçesi, kültürel anlamda yaptığımız, ilçelerdeki kültür evleri ciddi anlamda şehrimize katkı sağlamaya başlamıştır. Bundan sonra da aynı şekilde yapmaya devam edeceğiz.

Ama yatırımlar sadece bunlarla da sınırlı değil?

Evet. Spor alanlarımız ve yüzme salonlarımız da aynı şekilde devam ediyor. Keza devam eden kara yollarına ilişkin ilçe bağlantı yollarımız da devam ediyor. Bu projelerimizin de takipçisi olacağız. Biz gücümüzü milletten alıyoruz. Milletin her türlü hizmeti ve en iyisini hak ettiğini biliyoruz. Mahalle başkanları köy muhtarları geliyor, biz oy vermediğimiz için bize hizmet getirmiyorlar diyor. Bizim herkese eşit adaletli ulaşılabilir hizmeti üretmek gibi bir hedefimiz gayemiz var. Milletimizin hizmetçisi olarak milletimiz için hedef üretmeye devam edeceğiz.

Yapılan işleri, yapılmayan işleri ilçe başkanlarından, mahalle temsilcilerinden bilgi mi alıyorsunuz ya da CHP’li belediyeleri yakından takip mi ediyorsunuz?
Şehirde siz de yaşıyorsunuz. Pazara gittiğinizde kapalı pazarın çatısının aktığını görüyorsunuz. Otoparka gittiğinizde her yerin su olduğunu görüyorsunuz. Bunun için ayrıca bir çaba sarf etmenize gerek yok. Yolda gidiyorsunuz yan taraftaki insanın üstüne ister istemez su serpiyorsunuz. Bakıyorsunuz Çamlıca’daki tramvay gezi tramvayı gibi kendi kendine ring atıp duruyor. Ben Çamlıca’daki tramvayın şehre katkısı olduğunu değerlendirmiyorum. Özellikle Birlik Caddesi, Gaffar Okkan Caddesi, Atalar Caddesi, Muttalıp Caddesi bölgelerindeki esnafın trafiğe ilişkin özellikle işlerin durduğu noktasında şikayetleri olduğunu biliyorum.

Tramvayın kent trafiğine etkisi nedir sizce? Trafik için ne yapmalı?
Özellikle kavşak noktalarında vatman kardeşlerimizin 200 metre öncesinden düğmeye basıp ışıkları kilitlediğini aslında bu güzelim şehrimizde trafiğin hayatı çekilmez hale getirdiğini üzülerek görüyoruz. Sebepleri kamulaştırma yapmayan, yeni yollar ve imar alanları açmayan mevcut belediye başkanıdır. Mevcut belediye başkanı maalesef geçen zaman içerisinde artık metal yorgunluğu noktasında geleceğe yönelik hedefleri heveslerinin bulunmadığı açıktır. Çünkü yerel seçimlerde herhangi proje ve hedef duymadım. Duyan varsa söylesin. Master plan var diyorlar ama nedir bilmiyoruz. Keşmekeşe dönüşmüş bir trafikle karşı karşıyayız. Maalesef ulaşım sorunu, tramvay çözüm olarak değil, sorun olarak karşımıza çıkıyor. Tramvayların mevcut araç uzunlukları, boyları ve durak uzunlukları da maalesef yanlış hesaplanmış şekilde. Çünkü akşam saatlerinde o tramvaylar yolcuları taşıyamıyor, alamıyor. Yeterli derecede hizmet üretemiyor.

Peki, başkanım geçen ay ki Büyükşehir Meclisi’nde bir soru önergeniz vardı. Emniyetin karşısındaki alana yapılan eski kapalı otobüs garajının ne olduğu noktasında. Bu sorunuza cevap geldi mi?
Cevap geldi. Burada belediyeye ilişkin hizmet binalarının yıprandığı ve bu sebeple tadilata ihtiyaç duyduğundan bahsedilmekte. Fakat bu yıpranmışlık, dökülmeye, ortadan kaldırmaya ilişkin bir yıpranmışlık değil maalesef. Şunun için maalesef diyorum eğer bu alan o tarzda bir yıpranmaya maruz kalsaydı, bunu şehirde hepimiz görürdük. Bu alanın yıpranmışlığına ilişkin tamir, tadilat mevcut açık alandaki garaj fonksiyonunu farklılaştırmaya dönük bir imalatla karşılaşmıştır. Çünkü bu imalat hem mimari görünüşü itibariyle hem de fonksiyonel açıdan bakımsızlıktan kaynaklanan tamirat ve tadilatla açıklanamayacak yoğunluk ve nitelikte bir tadilat değildir. Burası sanki belli bir amaca hizmet için oluşturulmuş belli bir mimari projesi ve yönlendirmesi olan imalata benziyor. Çünkü buraya 12 milyon para harcadıklarını söylüyorlar. Eğer bugün o 12 milyona ilişkin sizin ihtiyacınız, kiralamaya yönelik veya tahsiline yönelik bir çabanız yoksa size niçin 12 milyon parayı harcadınız diye sorarlar. Çünkü mevcut haliyle de zaten otobüs garajı olarak kullanılmıyordu. Bugün kullanılmayan veya 6 ay boyunca ne yapılacağına ilişkin bir planlama ve açıklama yok. 12 milyon ciddi bir para ve bütçedir. Tamir etmesinde bir kullanım gayesinin olmaması, harcanan paranın kamu vali yönetimine ilişkin yanlış harcandığının göstergesidir. O yüzden önümüzdeki 6 aya ilişkin bir hedef, çalışma ve buna ilişkin projenin oluşması lazım ki, çalışma yürütesiniz. Şimdi bitti. Ne yapacaksınız 1 yıl boyunca herkesten ses var mevcut belediye başkanından ses yok.

AK Parti, CHP’li belediyelerin çalışmalarını engelliyor mu?
Maalesef belediye bu atıl alanları kullanmıyor. Dönüp, bizi engelliyorlar diyorlar. Yaklaşık 2 yıldır Büyükşehir Belediyesinin meclis çoğunluğu onlarda. Ne hizmet üretiyorlar ne de hizmet üretmek için çabaları var. Maalesef afet riskli alanlara ilişkin 8 mahallenin dışında bulunan alanlarda bu sorunu çözmek için çabaları yok. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile ilgili bir görüşmeleri yok. Mevcutta hala bu şehrin afet riskli alanlarda sorunları var. Bu sorunların çözüm mercileri de belediyedir. Belediye hadi buna çözüm üretemedi hemen yanında Porsuk 1-2 proje ürettiler afet riskli alanlara rağmen, bu alanların belediyenin kendi ürettiği alanların mülkiyeti belediyenin kendisinde. Boş vaziyette bekliyor. Bugün o alanları işletse, yarın imalat yapılacak nitelikte. Hazır ama ne enerji, ne hedef ne de hizmete kazandırma çabası var. Gündoğdu, ada bazında özellikle Mihalıççık Caddesi’nin sol tarafındaki Kısıma 90 dönümlük alanlara imar planları yaptılar. Üzerinden 2 yıl geçmesine rağmen ada bazında bir konut üretimine dahi girişimleri yok, sonuç da yok. Keza belediyenin şirketleri var. Belediyenin şirketleriyle dahi hizmete başlayabilir. Ama maalesef mevcut belediye başkanının buna ilişkin çabası var mı? Üzülüyoruz, Eskişehir’de hemşerilerimizin seçime ilişkin tercihsel hakkını ve bu yöndeki kısmını takdir ve anlayışla karşılıyoruz ama bundan sonra böyle gitmemesi konusundaki anlatımımızla bu şehrin daha fazlasını ve daha iyisini hak ettiğini belirterek, başka şehirlere kıyasla bu şehrin üzülerek bulunmamız gereken yerde bulunmamız gerektiğini söylüyoruz.

Son Büyükşehir Meclisinde meclis üyesi gündeme getirdi. Trafik sıkışıklığı, Porsuk’un ulaşıma açılması, bu konularda siz neler düşünüyorsunuz?
Bu reel midir? Bunu her yönüyle değerlendirmek lazım. Bunun reel olmadığı çok açık. Bu sadece gezi botlarıyla olabilecek bir şey. Hiç kimsede buna ilişkin heyecan oluşması mümkün değil. Çünkü bu aks, yani Porsuk’un geçtiği hat, şehrin trafik anlamında hareket aksı değil. Zaten mevcut botlarla bu ihtiyacın sağlanması da mümkün değil. Mevcut botlarla sağlanması planlanan ücretlerin İstanbul’a kıyasla maliyetleri çok yüksektir. Nehrin derinliği alttaki çamur tabakasının yoğunluğundan dolayı ve projenin özellikle ESKİ’nin Karacaşehir Tesislerinde çamur çökertme havuzlarının yapılamamasından kaynaklanan yanlış bir proje uygulaması olduğu için beton kıyılarına rağmen Porsuk çamur halindedir. Sular çekildiğinde ya da salınmadığında tabanının çamur içinde olduğu görülüyor. Botlarla şehrin trafik sorunun çözülmesi mümkün değil.

“BATTI ÇIKTILARI BİZ YAPMASAYDIK”
Oda ve Meslek odalarıyla kahvaltı yaptınız. Daha sonrasında da iki bakanlıkla görüşme yaptığınızı gördük. Neler görüştünüz?

Bizim özellikle şehrin partnerleri ve şehri birlikte yönetmeyi hedeflediğimiz, şehrin dinamikleri, şehirde sosyal, kültürel ve ekonomik anlamda en çok etkilenen alanlarda hizmet görmüş olmaları nedeniyle bizim için çok kıymetliler. Çünkü onlara ilişkin sorunlara ürettikleri kendi çözümleri de var. Bu bizim için çok büyük bir kolaycılık. Şehrin ortasından geçen yolun, çevre yoluyla farklılaşıp farklı bir çevre yolu açılması bir talep çevre yolunun kuzey- güney çevre yolu noktasında şehri transit geçen araçlar için bir öncelik olacağı, merkeze ilişkin bir yük kaldırmasının olmayacağı açık. Çünkü özellikle sabah ve akşam saatlerinde Organize Sanayi Bölgesi ve şehrin bağlantı noktalarında sorun çıkıyor. Bir çözüm olacak mıdır bilmiyoruz ama farklı çözümler önerilebilir. Şehre özellikle Arabacılar Caddesi, Tarih Caddesi gibi Emek’in güney yakasında yollar açılması zorunlu olduğu gibi belki Muttalıp tarafından da şehre benzer tarzda yollar açılmak suretiyle Organize Sanayi bölgesine ulaşım sağlanabilir. Bu trafiğin rahatlamasına katkı sağlamış olacaktır. Bugün eğer, battı çıktıları biz yapmasaydık, Eskişehir’de trafiği içinden çıkılmaz hale gelirdi. Herkes üzerine düşeni yapmalı. Eskişehir’in partnerleri ve yerel yöneticileri, hadi bakalım hükümet yapsın ve her türlü hizmete ilişkin kendilerine daha az para ödendiğini algılatan anlatımlarla bu şehre hizmet üretmede gayretleri olmadıklarını göstermekteler. Yoksa bu şehrin kendi sorunlarını kendi yerel yönetimlerle çözecek sinerjisi ve gücü vardır. Bu da her zaman mümkündür. Siz yeter ki, önceliklerinizi belirleyin. Bir örnekle Tepebaşı bölgesindeki belediyemiz, özellikle sermaye gideri ve yatırımlar anlamında hiçbir şey üretmemesine rağmen en borçlu belediye. Niçin diye sorduğumuzda kendilerinin siyasal sonuç ve seçim kazanmaya dönük çabasına hizmet edecek geziye dönük etkinlik ve harcamaların çok yüksek noktaya gittiği sonucu çıkar ki, bu tercihsel anlamda seçim kazanmaya dönük tebessümle bakılan bir siyaset anlayışı ortaya koyar. Ben Tepebaşı’nda da meclis üyeliği yaptım. Maalesef Tepebaşı’nda Tepebaşı Belediyesinin yaptığı eleştirecek veya çözümsel anlamda katkı sağlanacak proje görmemek bu şehir için üzüntü kaynağı. Bu tarz seçim yatırımları yapmasa bu kadar borçlu olmazdı. Üzülüyorum. Sadece tebessüm ederek, vaziyeti idare etmeye çalışan bir belediye başkanı. “Tebessüm her şeydir, hizmet hiçbir şey midir” diyeceğiz? SON

HABERE AİT RESİMLER

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber HUDER, RUHSAT İPTALİ İÇİN DAVA AÇIYOR
Sonraki Haber ‘CENAZEYİ ALACAK KURUM YOK!’

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi