ANA SAYFA > Söyleşi > SAÇ DENİNCE ÖNDEYİZ

SAÇ DENİNCE ÖNDEYİZ

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
SAÇ DENİNCE ÖNDEYİZ

Kuaför Zerrin Ecem Canlı, Eskişehir’in kuaförlük alanında diğer illerden çok daha önde olduğunu ama Eskişehir’i temsil edecek bir milli takımlarının olmadığını söyleyerek, “Eskişehir’de de keşke olsa, o zaman daha da ön planda oluruz” dedi...

Kuaför Zerrin Ecem Canlı, Eskişehir’in kuaförlük alanında diğer illerden çok daha önde olduğunu ama Eskişehir’i temsil edecek bir milli takımlarının olmadığını söyleyerek, “Eskişehir’de de keşke olsa, o zaman daha da ön planda oluruz” dedi

Resim - 34461_4_l.jpgZerrin Ecem Canlı, 27 yıldır Eskişehirli kadınları güzelleştiriyor, kendisiyle kuaförlük üzerine konuştuk.

Ecem Hanım kaç yıldır kuaförlük yapıyorsunuz?
Kuaförlükte bu sene 27’nci yılıma girdim. Eskişehir’de 27 yıldır kadınlara hizmet veriyorum.

27 yıldan beri bu sektörde ne tür değişiklikler oldu?
Aslında birçok değişiklik oldu. Bize dezavantajları sağladığı gibi avantajlar da sağladı bu durum. Kadınlarımız bakımlarına çok düşkün. İnternetten, sosyal medyadan araştırdıklarını kendileri de uyguluyorlar. Artık kadınlar bu anlamda daha bilinçli.

Bu biraz sizin mesleği de etkiliyor mu?
Etkilemez mi? İnternette her şeyi araştırıp öğreniyorlar. Bir boya markasını bile o sizde var mı diyerek gelen müşterilerimiz oluyor. İnsanların bilinçli gelmesi bizim bir bakıma işimizi de kolaylaştırıyor.

Resim - 34461_1_l.jpgAZ MALZEMEYLE DAHA BÜYÜK SANAT
Son dönemde kuaförlük mesleği sadece Türkiye’de değil, dünyanın birçok ülkesinde de gündemde. Siz de Türkiye’deki gelişmeleri, workshopları, showları ve festivalleri yakınen takip ediyorsunuz. Hatta geçtiğimiz haftalarda Uluslararası bir festivale katıldınız…
Evet, geçen haftaki Uluslararası festivalde Eskişehir’i temsil ettik. Herkes kendi ülkesinden, kendi şehirlerini temsil etti. Bu anlamda kuaförlük alanında çok güzel şeyler oluyor.

Peki, Türkiye bu alanda dünyaya göre sizce nerede?
Benzerliklerimiz çok var ama baktığınızda Türkiye bu alanda çok daha gelişmiş. Saç ve makyaj sanatında Türkiye çok daha ileri seviyede şeyler çıkartıyor. Yurt dışında malzeme imkanı daha fazla ama Türkiye’de kısıtlı malzemeyle yapılan sanat çok daha ileride. Bu her zaman tartışılan bir konu. İnsanlar Türkiye’de bu mesleğe daha çok önem veriyorlar ve bu meslek daha çok tanınıyor. Her şey daha gündemde. İnsanlar daha çok çabalıyor. Eğitimler çok fazla. Eskiden biz görerek öğreniyorduk. Şimdi eğitimlere katılıyoruz. Eğitimde hiç ummadığınız bir kuaförden bile çok şey öğrenebiliyorsunuz. Bir toka takma şekli bile alıp başka yere çekebiliyor her şeyi. Usta çırak ilişkisi kalktı. Şimdi eğitimlere katılmak şart. Meslek okullarından stajyerler geliyor. Kadın kuaförleri git gide daha azalmaya başladı. Çalışan erkekler çok. Kadınlar ise bütün işlemi aynı anda tamamlayabiliyor. Türkiye’de kuaförlük anlamında milli takımlar var ama maalesef Eskişehir’in henüz bir milli takımı yok. Keşke olsa o zaman daha da ön planda oluruz. Şehirleri temsil eden milli takımlar olduğunda her şey daha farklı oluyor. Sahneye çıktığınızda bin, bin 500 kuaför sizi izliyor ve kuaförler diğer meslek gruplarına göre birbirlerini daha fazla eleştiriyorlar. Övgü alabilmek çok zor ama aldığınız da da çok mutlu oluyorsunuz.

Peki, daha başka festivallere de katılacak mısınız?
2020 Mart ayında çok güzel festivaller ve yarışmalar olacak. Onlara katılacağım. Şimdiden çalışmalarıma başladım.

Resim - 34461_2_l.jpgESKİŞEHİRLİ KADINLAR ÇOK BİLİNÇLİ
Eskişehirli kadınların güzellik anlayışı nasıl peki?
Eskişehir hele diğer illerimize baktığımızda daha bilinçli. Güzellik anlamda daha üst seviyede. Kadınlarımız güzelliklerine çok düşkün olmakla birlikte çok daha da bilinçliler. Bunu katıldığımız festivallerde bile görüyoruz. Eskişehir kuaförlük anlamında çok gelişmiş ve Eskişehirli kadınların bunda katkısı çok fazla.

Kadınların bilinçli olduklarını söylediniz ya, peki modaya göre mi istekler yapıyorlar yoksa kendilerine yakışanı mı istiyorlar?
Bilinçlenme daha çok kuaförün kullandığı malzeme, saç bakımı ve güzellik anlamında kullanılan ürünler şeklinde. Genelde bir tercih yaparken moda olan neyse o tercih ediliyor. Ombre moda oluyor, koyu saçlı biri bile yakışıp yakışmayacağını düşünmeden sapsarı bir ton yaptırabiliyor. Eğitimlerde biz bunu da öğreniyoruz. Müşteriyi en iyi şekilde anlamak birinci kuralımız. Müşteriyle konuştuğunuzda ben bu rengi istiyorum dediğinde onu boyamamalısınız. Neyin ne şekilde olabileceğini anlatıp tercihi müşteriye bırakıyoruz. Aksi halde sonrasında pişman olup gelip tekrar bizim önerdiğimiz şekilde yaptırıyorlar.

Ne istediğini bilemeyen müşterileriniz de oluyor mu?
Çok fazla. Kadınlar aslında kuaföre rahatlamaya geliyorlar. Sevinçliyken de geliyorlar ama moralleri bozukken daha fazla geliyorlar. Böyle anlarda müşteriyi anlamak çok önemli. Öyle bir anda müşteriyi anlamakta güçlük çekebiliyorsunuz. Baktığınızda kuaförlük dışında psikolojik destek de veriyor gibiyiz. O zamanlarda sadece görünüşleriyle ilgili değil, yaşamlarıyla ilgili de ne istediklerini bilemeyebiliyorlar. Kuaför sandalyesine oturduklarında bazen hiç sormadan sorunlarını anlatmaya başlıyorlar. Saçları yapılana kadar kafalarındaki sorunları da hafifletmiş oluyorlar. Baktığınızda çünkü burada hemen hemen hepimiz kadınız ve kendini ifade ederken onu en iyi anlayabilecek kişi olarak karşısında onu yargılamadan dinleyen bir kadını görmek onları da rahatlatıyor.

Bu sene saç ve makyajda neler moda?
Daha doğal renkler makyaj ve saçta ön planda. Bu sene herkes doğallıktan yana. Beyaz saçlı kadınlarımız artık saçlarını boyamak istemiyor. Saçlarını kendi rengine bırakıyorlar. Makyajda aha doğal kahve tonları ve hafif makyajlar ön planda. Ağır göz makyajları artık kullanılmıyor. Saç kesimlerinde Bob kesim ön planda. Katlı kesimin modası hiç geçmiyor ama bu sene düz kesim de katlı kesimle yarışıyor.
Resim - 34461_3_l.jpg

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber ELMAS KOLYE KAZANDI
Sonraki Haber HEKİMDAĞ SONBAHAR RENKLERİNE BÜRÜNDÜ

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU