ANA SAYFA > Spor > BENİ FARKLI KILAN HIZIM

BENİ FARKLI KILAN HIZIM

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
BENİ FARKLI KILAN HIZIM

Buğra Banaz, babasından dolayı motorsporlarını seçtiğini belirterek “Beni farklı kılan hızım… Tüm yarışlara katılarak tecrübe kazandım. Mental olarak da gelişim kaydettiğimi düşünüyorum” dedi…

Rally denince akla Eskişehir’de Buğra Banazg eliyor. Başarılı sporcu 2Eylül Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.7 yaşında motorsporları ile tanışan Buğra Banaz, neden ralliyi seçtiğini, ilk yarışını, daha iyi sürücü olarak nelere dikkat ettiğini ve hedeflerini içtenlikle yanıtladı…

Motorsporları merakınız ne zaman başladı?
Motorsporları merakım 1999 yılında henüz 7 yaşındayken babam Ender Banaz’ın beni karting okuluna kaydettirmesi ile başladı. Kendisi eski bir yarışçı olduğu için benim de bu sporla tanışmamı istedi. Karting okulundan başarılı bir şekilde mezun olduktan sonra 2000 yılında yarışmaya başladım ve tam 5 sene yarışarak 2004 yılında Türkiye Karting Mini Kategori Şampiyonu oldum ve kartingte yarışmayı bıraktım.

Ralli branşını seçme nedeniniz neydi?
Babam Ender Banaz eski bir ralli yarışçısı olduğu için bende küçüklüğümden beri ralli yarışlarına çok meraklı oldum. Bu sebeple ralli branşında yarışıyorum.

İlk yarış otomobiliniz ve ilk yarışınız hangisiydi?
İlk yarış otomobilim Ford Fiesta St ilk yarışım 2011 Ege Rallisiydi.

Daha iyi bir sürücü olmak için hangi yöntemleri kullandınız?
Not antrenmanı yaptım uzun bir süre ve olabildiğince, tüm yarışlara katılarak tecrübe kazandım diyebilirim. Bu senede mental olarak gelişim kaydettiğimi düşünüyorum.

Bugüne kadar kullandığınız yarış otomobilleri nelerdi?
Ford Fiesta ST, R2, R2T araçlarını kullandım daha sonra Ford Fiesta R5 ve en sonda Skoda Fabia R5 otomobillerini kullandım.

Hangi takımlarda yarıştınız?
Castrol Ford Team Türkiye ve şu an yarıştığım takımım BC vision Motorsport takımlarında yarıştım.

Sizi diğer sürücülerden ayırdığını düşündüğünüz özellikleriniz nelerdir?
Kendimi hızlı olarak tanımlayabilirim. Tabi ki hızın her şey olmadığı bir spor yapıyoruz ama özellik olarak hız diyebilirim en başta.

Bu sezon araç seçiminizi neye göre yaptınız?
Yarıştığım klasmandaki en iyi ve bana en uygun otomobili seçtiğimi düşünüyorum, yani Skoda Fabia R5

Türkiye Ralli Şampiyonası'nda başarıya ulaşabilmek için gereken bütçe ne kadardır? Bu bütçeyi neler belirliyor?
Senelik 120 bin Avro civarı bir para ile her şey dahil bir sezon yapabilirsiniz. Bütçenin içinde yarıştığınız aracın kirası, aracın bakımları, yarışta kullanacağınız lastik, benzin, konaklama ve bunun gibi giderler mevcut.

Sponsorlara ulaşmak konusunda nasıl ilerliyorsunuz?
Sponsorlara kendimizi anlatıyoruz. Sporumuzu izleyici kitlesini her şeyi paylaşıyoruz karar onlara kalıyor tabii ki, fakat pandemi dönemi boyunca gerçekten çok zorlandık. Bu dönem sponsor çekmek çok zor bu spora ama biz yine de elimizden geleni yapıyoruz herkese ulaşmak istiyoruz. Çok şükür bu sene Eti, Shell ve KYK gibi sponsorlarım var.
Eti ile olan birlikteliğimiz 2012 yılında başladı ve aralıksız bu seneye kadar devam etti. Çok gururluyuz ve mutluyuz böyle büyük bir markayı temsil ettiğimiz için, ben kazandığım bütün başarıları Eti sponsorluğu altında kazandım; o yüzden benim için Eti’nin çok önemli bir yeri var. Daha uzun yıllar birlikteliğin devam etmesini diliyorum.

ÜZERİMİZDE BÜYÜK BASKI VARDI
Eskişehir Rallisi'nde sizi başarıya götüren etkenler nelerdi? Hangi stratejileri uyguladınız?

Bu  yarış özelinde üzerimizde büyük bir baskı vardı. Yarışın Eskişehir’de olması ister istemez bir şehir baskısı yaratıyor üzerinizde. Hızlı ama güvenli bir tempoda yarışımızı sürdürdük, risk almadık yarışın uzun olduğunun farkındaydık. İlk günü ikinci bitirsek de son günde liderliğe çıktık ve yarışı kazandık. Co-pilotum Gürkal Menderes ve takımım BC Vision Motorsport beni bu başarıya götüren en önemli etkenlerdir, kendilerine sonsuz teşekkürler.

UZUN VADELİ PLAN YAPMAK ZOR
Motorsporlarında yurt içi ve yurt dışı uzun vadeli planlarınız nelerdir?

Aslında yurt içinde de yurt dışında da çok kez yarıştım. 2016 ve 2017 yıllarında Avrupa Ralli Şampiyonası’nda yarıştım. 2018 yılında Dünya Ralli Şampiyonası’nda yarıştım. 2011’den beri Türkiye Ralli Şampiyonası’nda yarışıyorum. Şu an için uzun vadeli plan yapmak çok zor, bu sezon bittikten sonra 2022 yılında yarışacağımızın garantisi yok. Bu sebeple bu sezonu en iyi şekilde bitirip bir sonraki sene için güçlü sponsorlarla devam etmek tek amacım.

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber DÖRT KUŞAKTIR BIÇAKÇILIK YAPIYORLAR
Sonraki Haber KURBAN KESİM ALANI HİZMETE HAZIR

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi

Çok Okunanlar

TAMBOVA’NIN ACI GÜNÜ

1

BAŞKAN TEPKİ GÖSTERDİ

2
Reyna Premium