ANA SAYFA > Yaşam > GÜNEŞTEN FAYDALANMANIN TAM ZAMANI

GÜNEŞTEN FAYDALANMANIN TAM ZAMANI

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
GÜNEŞTEN FAYDALANMANIN TAM ZAMANI

Eskişehir Fizyomer Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Tıp Merkezi Dahiliye Uzmanı Dr. Hasan Levent, "Yaz mevsimindeyiz, şimdi 'güneş ışığı vitamini' olarak da bilinen D vitamininden faydalanma zamanı’’ dedi

Dr. Levent, vücudumuza çeşitli faydalar sağlayan D vitamininin, ince bağırsaktan kalsiyum ve fosfor emilimini arttırarak hem kasların hem de kemiklerin gelişimine ve güçlenmesine yardımcı olduğunu anlattı. Vücut yeterli miktarda D vitaminine sahip değilse kalsiyumu kemiklerden emdiğini belirten Dr. Hasan Levent, "Sonuçta kemikler zayıflayarak çocuklarda raşitizm hastalığına, yetişkinlerde ise osteoporoza ve kırıklara neden olur. D vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir. Araştırmalar, D vitaminin başta solunum sistemi enfeksiyonları olmak üzere çeşitli enfeksiyonlardan korunmaya yardımcı olabileceğini göstermiştir. COVİD -19 pandemisi sırasında, D vitamini eksikliğinin hem enfeksiyon hem de ciddi komplikasyon oluşma riskini arttırabileceğini düşündüren araştırma sonuçları ortaya çıkmıştır. D vitamini iyi bir ruh hali için de faydalıdır. Depresyonu olan kişilerin sıklıkla D vitamini eksikliğine sahip olduğu tespit edilmiştir. D vitamini depresyonu azaltır. D vitamini kilo kaybını arttırır. Yeterli D vitamini seviyesine sahip şişman kişilerin daha fazla kilo verdikleri gösterilmiştir" dedi.
Dr. Hasan Levent, D vitamini eksikliğinden oluşabilecek hastalıklara dikkat çekerek, bu hastalıkların; kas ağrısı, fibromiyalji, kaslarda güçsüzlük, kramplar, zayıf kemikler, kemiklerde eğrilik, sırt ağrısı, bel ağrısı, yorgunluk, halsizlik, depresyon, saç dökülmesi, egzema, sedef ve başın fazla terlemesi ve enfeksiyon gibi sorunların olabileceğin belirtti.

D VİTAMİNİ EKSİKLİĞİ VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ
Dahiliye Uzmanı Dr. Hasan Levent tedavi yöntemlerinden ise şöyle bahsetti;
’’D vitamini ihtiyacını güneş ışığından, yediğimiz gıdalardan ve D vitamini içeren takviyelerden karşılarız. Fakat tek başına gıdalardan yeterli D vitamini almak zordur. Cildimiz güneş ışığına maruz kaldığında D vitamini üretir. D vitamini üretimi için en uygun saatler, güneş ışınlarının dik geldiği saat 11:00 - 15:00 arasıdır. Her gün günde 15-20 dakika güneşlenmek gerekir. D vitamini takviyesine başlamadan önce kan seviyenizi kontrol etmek için doktorunuzdan bir kan testi isteyiniz. Bu şekilde ihtiyacınız için hem yeterli hem de güvenli bir dozda D vitamini aldığınızı öğrenmiş olursunuz. D vitamini yağda eriyen bir vitamindir yani iyi bir emilim için yağ ile veya yağlı bir gıdayla birlikte alınması şartıyla sabah ya da öğleden sonra alabilirsiniz. D vitamini, doktor tarafından doz ayarlaması yapılmadan yüksek dozlarda alınırsa zehirlenme belirtileri ortaya çıkabilir. Bunlar; mide bulantısı, kusma, karın ağrısı, baş ağrısı, iştah kaybı, çok idrara çıkma, aşırı susuzluk, şuur bulanıklığı, böbrek taşı oluşması gibi belirtilerdir. Bu belirtilerin olmaması için doktorunuz tarafından kan testi yapılarak doz ayarının ayarlanması gerekmektedir."
İHA

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber UZAKTAN KURBAN KESİMİ BAHARAT SATIŞLARINI DÜŞÜRDÜ
Sonraki Haber YAKALANAN YILAN DOĞAYA BIRAKILDI

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Haber Arşivi

Çok Okunanlar

BAŞKAN TEPKİ GÖSTERDİ

2

TAMBOVA’NIN ACI GÜNÜ

3
Reyna Premium