ANA SAYFA > Yaşam > KONTROLSÜZ GIDA ALIŞVERİŞİNDEN UZAK DURUN

KONTROLSÜZ GIDA ALIŞVERİŞİNDEN UZAK DURUN

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
KONTROLSÜZ GIDA ALIŞVERİŞİNDEN UZAK DURUN

Uzmanlar korona virüsle mücadele kapsamında evde kalan milyonlarca kişiyi kontrolsüz gıda alışverişi yapmamaları konusunda uyardı

Yaşanılan endişe ile birlikte çoğu kişinin kendini kontrolsüz bir şekilde gıda alışverişi yaparken bulduğu ifade edilirken, alışverişlerde yapılması gereken temel hareketin raf ömrü uzun, besin değeri yüksek, vitamin, mineral ve lif içeriği zengin gıdaları temin edebilmek olduğu belirtildi.
Yaşanılan endişe ile birlikte çoğu kişi kendini kontrolsüz bir şekilde gıda alışverişi yaparken buluyor. Fakat yapılması gereken temel hareket; raf ömrü uzun, besin değeri yüksek, vitamin, mineral ve lif içeriği zengin gıdaları temin edebilmektir. Bu öneride ise ilk akla gelen grup baklagillerdir. Lif, karbonhidrat ve protein içeriği yüksek olan baklagil grubunun raf ömrü uzun ve tüketimi kolaydır. Marketlerden kontrolsüz bir şekilde almış olduğunuz her bir paket makarnanın ortalama 1800 kaloriye eşdeğer olduğunu düşünürsek, baklagil tüketimi hem besin değeri hem de kalori açısından çok daha iyi bir seçenek olacaktır.
Probiyotikler bağırsak florasını düzenleyerek bağışıklık sisteminin güçlenmesine yardımcı olur. Probiyotik içeriği yüksek olan ev yoğurdu, ayran ve turşu muhakkak günlük beslenmenizde yer almalıdır.
Protein ve mineral içeriği yüksek olan yumurtayı ise herhangi bir sağlık problemi olmayan tüm bireyler her gün kahvaltılarına eklemeli. Bununla birlikte kırmızı et, tavuk, balık da günlük beslenmede yer almalıdır. Fakat tüketmeden önce iyi pişmiş ve iç sıcaklığının yükselmiş olmasına özen gösterilmelidir. Taze balığa ulaşmada güçlük yaşanan durumlarda ise zeytinyağı ilaveli ton balıkları da beslenmeye eklenebilir.
Sebze ve meyve tüketimi günde en az 5 porsiyon olarak belirlenmelidir. Vitamin ve mineral çeşitliliği sağlamak adına farklı renklerdeki sebze ve meyvelere tabaklarda yer verilmelidir. Özellikle C vitamini yüksek olan portakal, limon, greyfurt, ananas, kivi, yaban mersini ve pancar tüketimine özen göstermelisiniz. En çok dikkat edilmesi gereken ise sebze ve meyvelerin yıkanma işlemidir. Pazarlarda ve marketlerde gıdalar birçok kişi ile etkileşime geçtiği için sebze ve meyveleri tüketmeden önce sirkeli su ile yıkayarak ve kabuklarını soyarak tüketmeniz çok önemlidir.
İHA

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİRMEK İÇİN DENGELİ BESLENİN
Sonraki Haber AÜ’DE TÜM ÖNLEMLER ALINDI

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Çok Okunanlar

BERABERLİĞİ SEVMİYORUZ

1

KALEMİZ GOLE AÇIK

2

FORMAYI ÇIKARMIYOR

3