ANA SAYFA > Yaşam > RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENMENİN FORMÜLÜ

RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENMENİN FORMÜLÜ

A+ A- Sesli Dinle
PAYLAŞ
RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENMENİN FORMÜLÜ

Eskişehir Özel Ümit Hastaneleri Sağlıklı Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Ayda Erken, Kovid-19 ile mücadelede bağışıklık sisteminin güçlü olmasının önemini belirterek, Ramazan’da güçlü bir bağışıklık sistemi için nasıl beslenmek gerektiğini anlattı

Sağlıklı Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Ayda Erken, “Yeni tip korona virüs (Kovid-19) tüm dünyayı tehdit ediyor. Hastalıktan korunma yollarının başında sosyal izolasyon geliyor. Aynı zamanda bağışıklık sistemini güçlü tutmak, Kovid-19 ile mücadele için son derece önemli. Bu nedenle de Ramazan ayında oruç tutarken bağışıklık sistemini güçlendirici şekilde beslenmeliyiz” dedi.

"SAHUR EN ÖNEMLİ ANA ÖĞÜN OLMALI"
Ramazan’da beslenme şekli ve yemek saatleri değiştiği için yenilenlere daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini belirten Erken, şunları söyledi: “Kahvaltı günün en önemli öğünü. Bu yüzden bağışıklık sistemini güçlü tutmak için mutlaka sahura kalkılmalı ve sahuru kahvaltı öğünü yerine koymalıyız. Sahur ve iftarda yenilenlere de dikkat etmek gerekiyor. Sahurda doğru beslenmeme gün boyu kan şekerinizin dibe vurmasına ve metabolizmanın yavaşlayarak zihinsel ve bedensel performansınızın iyice azalmasına, yenilen yemeklerin yağa dönüşmesinin artmasına dolayısıyla şişmanlamaya neden olur. Sahur, oruç tutan biri için iftardan sonra en önemli ana öğünü olmalıdır. Bu nedenle sahur imsak vaktine yakın bir zamanda yapılmalıdır. Sahurda hazmı kolay, enerjisi yüksek, tok tutacak, yavaş sindirilen, gün boyu besleyici özelliğini sürdüren besinler tercih edilmeli, mideyi rahatsız edebilecek yağlı, kızartma besinlerden kaçınılmalıdır.”
Evde kalınan bu günlerde güneş ışıklarından çok daha az faydalanılması nedeniyle doğal olarak D vitamininden yoksun kalındığını aktaran Diyetisyen Erken, “D vitamini gereksinimlerimizi karşılamakta güçlük çekilmektedir. Kemik ve diş gelişimi için de önemli olan D vitaminin diğer bir kaynağı balıktır. Bu nedenle haftada en az 2 kez düzenli balık tüketilmelidir. Ayrıca en azından evimizin güneş gören bir yerinde öğlen güneş ışınlarının dik geldiği saatlerde ellerimiz, yüzümüz ve ayaklarımızın 20-25 dakika güneşle direk teması sağlanmalıdır” dedi.
İHA

PAYLAŞ
Beğendim 0 Muhteşem 0 Haha 0 İnanılmaz 0 Üzgün 0 Kızgın 0
Önceki Haber KİRA STOPAJ VERGİLERİ PANDEMİ SÜRECİNE ALINSIN
Sonraki Haber İFTARA GİDERKEN KAZA YAPTI

SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

BU HABERİ OKUYANLAR BUNLARI DA OKUDU

Çok Okunanlar

OFOEDU PAYLAŞILAMIYOR

3