Bugünlerde ekonomiyi eskisine göre daha sıkça konuşuyoruz. Tasarrufun önemine değiniyoruz. Önceki günkü gazetemizin manşeti CHP’lilerin ekonomi masasını Eskişehir’e getirmeleri ve AK Parti Eskişehir Milletvekilleri Prof. Dr. Nabi Avcı ile Prof. Dr. Emine Nur Günay’ın ekonomi ile ilgili yaptıkları açıklamalardı. Ekonomi konusunda iktidar ve muhalefet partisinin önde gelenlerinin söylediği sözler gazetemizin manşetini oluşturuyordu. Bu sayede diğer gazetelerin manşetlerinden de farkımızı ortaya koyuyorduk.
CHP Eskişehir Milletvekili Çakırözer’in ekonominin konuşulduğu bir ortamda ekonomik olmayan ‘uçak seferleri’ ile ilgili açıklaması ise beni 20 yıl öncesine götürdü. Çakırözer, o yıllarda Eskişehir’de yaşamadığı ve sadece milletvekilliği döneminde Eskişehir’de bulunduğu için böyle bir konuşma yaptığını düşünüyorum. Yıllarca herkes Eskişehir’den düzenli uçak seferi yapılması için büyük çaba gösterdi. Bedava uçak bileti dağıtanlarımız bile oldu.
20 veya 25 yıl önce ilk kez özel bir hava yolu şirketi küçük uçakları ile Eskişehir-İstanbul havayolu arasında yolcu taşımacılığına başladı. 6 veya 8 ay sürdürülebildi. Hatta bu şirket deneme seferine bizi de davet etmişti. Ben İstanbul’a gideceğimizi zannetmiştim. Özel firma boşuna yakıt harcamam düşünesi ile bizi uçakla Eskişehir üstünde birkaç tur attırdıktan sonra havaalanına indirmişti.
8 ay sonra ise başka bir özel uçak firması Eskişehir İstanbul arasında tarifeli yolcu taşımacılığına başladı. Bu firma işe çok iddialı başlamıştı. Bir yıla yakın bir süre yolcu taşımacılığına devam edildi. Ama ekonomik olmadığı için bu firmada vazgeçti.
CİNDORUK’UN GELMESİ İLE
Hanım köyden adayım diyerek Eskişehir’den milletvekili adayı arkasından da TBMM başkanı olan Hüsamettin Cindoruk’a ve onunla birlikte seçilen İbrahim Yaşar Dedelek ile Fevzi Yalçın’a uçak seferlerinin başlatılması için yoğun baskı yapıldı. Herkes milli şirketimiz THY Eskişehir-İstanbul arasında uçak seferlerinin başlatılmasını istiyordu. Meclis başkanı enişte Cindoruk ağırlığını koyarak, o tarihte THY’nin 100. Uçak noktası Eskişehir oldu. Eskişehir-İstanbul arasında uçak seferleri başlatıldı. O tarihte Eskişehir Sanayi Odası ve Eskişehir Ticaret Odası üyelerinin ayaklarının alışması için kampanyalar düzenleyerek, bedava biletler verdi. Bedava biletlerde THY’nin Eskişehir’e uçmasını bir süre sağladı. Sonra hattın ekonomik olmadığı için kapatılmasına karar verdi. Çünkü Eskişehirli her gün kendisine ait Eskişehir Ekspresi veya İsmail Ayaz ile İstanbul’a gitmesini seviyordu.
ÇALIŞABİLİR OLMASI ÖNEMLİDİR
Uçak seferlerin ekonomik olmaması nedeniyle kaldırılmasından birkaç yıl sonra Eskişehir’de bazı gazeteler ve yaşayanlar o tarihte adı Anadolu Üniversitesi Havaalanı olan yerin uçak seferlerine uygun olmadığı dedikodusunu yaydılar. Gazetelerinde yazdılar. Bunun üzerine o tarihte rektör, senato salonunda arkasına dev bir ‘Anadolu Üniversitesi Havaalanı 25 yıldır açıktır’ yazısını asarak basın toplantısı düzenledi. Rektörde havaalanında pilot ve sivil havacılıkta çalışacak personelin yetiştiğinin altını çizdi. Zaten seferler ekonomik olmadığı için yapılamıyordu. Ancak, yurtdışı seferler yaz aylarında başarı ile yapılıyordu. Kış aylarında yolcu olmadığı için yurtdışı seferleri de iptal ediliyordu.
ESKİŞEHİR TRENİ İSTEMEK GEREKİR
Yaşadıkları illerden Ağrı’ya veya Diyarbakır’a her gün kaç kişi uçakla gitmek için çaba gösteriyor. Dünyada her ülkenin önemli şehirlerine giden en önemli hava yolu THY’dir. Bu küresel salgın döneminde bile tüm dünya vatandaşlarına kesintisiz hizmet verdi. Talep olan her yerde zaten kendiliğinde uçak seferleri başlar. Bu seferleri de ya özel bir hava yolu ya da THY üstlenir. Talep olsa her hava yolu arka arkaya Eskişehir hattı açar. Havacılık öyle ucuz bir şeyde değildir.
Sayın milletvekilimiz Eskişehirlinin eskiden çok alışkın olduğu bir anlamda Eskişehirlinin buluşma noktası olduğu, Eskişehir-İstanbul arasında yeniden hem hızlı tren hem de klasik trenle Eskişehir Ekspresi seferlerini başlattırabilirse, Eskişehirli mutlu olur. Çünkü bu için trenlerde yer bulmak mümkün olmuyor. Uçak konusunda Eskişehir’de faaliyet gösteren turizmcilerden veya esnaf, ticaret odaları ile sanayicini kuruluşlarından ilk önce bir talep gelmesi gerekiyor. Onlar geçmişte her yolu denediler, bedava bilet dağıttılar olmadı. Onlarla istişare yapmadan, niye uçak gelmiyor demek, ekonomi masalarının kurulduğu bir zamanda uçak için ısrar etmek ben gerçekçi bir durum değildir.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!