Eskişehir’e uçak seferleri konulmasını isteyenleri anlamakta güçlük çekiyorum. Eskişehir milletvekilimiz Prof. Dr. Nabi Avcı, partisinin Odunpazarı İlçe Danışma Meclisinde uçak seferi isteyenlere ev ödevi verdi. 65 yolcuyu dolduracak, formül bulunduğunda uçak seferi başlayacak.
Bu köşede birkaç kez yazmıştık. Bir kez daha yazmakta fayda görüyorum. Eskişehir merkezde iki havaalanı var. Birisi Anadolu üniversitemizin, diğeri ise askeri havaalanıdır. İkisi de gece-gündüz uçuşlara açıktır. Tıkır tıkır çalışıyorlar. Fransa’dan, Belçika’dan uçak geliyor. İstanbul’dan ise sadece özel uçaklar geliyor. Çünkü Avcı’nın dediği gibi 65 rakamı var. Eskişehir’de 20 yıl önce iki ayrı özel havayolu Eskişehir-İstanbul arasında uçak seferlerini başlattı. Yolcusuzluktan bir süre sonra hattı kapattılar. Anadolu Üniversitesinin meydan desteğine rağmen, özel iki ayrı havayolu firması zararı karşılayamayacak boyutu geldiği noktada seferleri durdurdu.
Sonrasında uzun yıllar İstanbul-Eskişehir arasında uçak seferi yapılamadı. Sayın Hüsamettin Cindoruk, Eskişehir milletvekili ve ardından TBMM başkanı olunca Eskişehir’deki baskılar sonucunda bu kez THY devreye girdi. THY 100. Uçuş noktası olarak Eskişehir’i ilan etti ve seferler başladı. Seferlere destek vermek için ETO ve ESO gibi kuruluşlar bilet desteği verdi. O dönemde uçmak, otobüsle İstanbul’a gitmekten daha cazip hale geldi. Hem iki odanın desteği hem de Anadolu Üniversitesinin olağanüstü katkısı, THY’nin uçak seferlerini devam ettirmesine yetmedi. Seferler yolcusuzluktan ve ekonomik olmadığı için durdu.
Şimdi, yeniden İstanbul arasında uçak seferlerinin başlamasını isteyenler var. Artık İstanbul’a Yüksek Hızlı Tren seferleri varken, uçağa kim binecek. Ayrıca, Yüksek Hızlı Tren seferleri her geçen gün yeni hatlarla daha cazip hale geliyor. Yakın bir zamanda İzmir’e de Yüksek Hızlı Tren ile gideceğiz. Uçak, uçak diyenlere dayanamayan, Avcı da sonunda odalar ve üniversitelerden rapor istediği gibi THY’nin en az 65 yolcu şartını da sahaya sürdü. Bakalım, dersi kim çalışarak geçecek. Yüksek Hızlı Tren seferlerinin Ankara ve İstanbul’a daha çok olmasını istemek bugünkü en gerçekçi çözümdür. Milletvekillerini veya yönetici kadroyu uçak konusunda daha fazla zorlamamak gerekiyor. Birkaç kişi de sosyal medyada Kars’a uçak seferi istemiş. Bazen hep beraber kantarın ayarını kaçırıyoruz.
ÇGD üyesi arkadaşların önerileri ile Eskişehir üzerine araştırma ve söz söyleyenleri bir araya getiriyoruz. Tepebaşı Belediyesi de destek veriyor. İlk konferans deprem olarak belirledik. İstanbul’daki son depremden sonra bir kez daha 1999 yılına döndük. Eskişehir’de deprem deyince akla gelen Prof. Dr. Can Ayday, bugün saat:10.00’da Kanatlı AVM arkasındaki Tepebaşı’nın Özdilek Kültür Merkezine gelenlere özellikle Eskişehir fayları ağırlı, deprem konusunu anlatacak. Merak eden hemşerilerimize duyurulur.
SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!