ANA SAYFA > Yazarlar > Gökhan Çiftçi > Seçimden önce ölüm yollarına bir neşter attırdık attırdık!

Seçimden önce ölüm yollarına bir neşter attırdık attırdık!

Gökhan Çiftçi
Sosyal Medya :
02 Temmuz 2022, Cumartesi 09:58

Uzun yıllar önce Eskişehir-Alpu-Mihalıççık ve Eskişehir-Afyonkarahisar (Seyitgazi Yolu) için sözler verildi.
Bu iki yolun da en bariz özelliği bölünmüş yol olmamaları. Bu yüzden eski zamanlarda olduğu gibi çok fazla trafik kazası meydana geliyor bu yollarda.
Bu yolların da bölünmüş yola dönüştürülmesi yönünde öteden beri halkın talebi var. Zira çok sıklıkla trafik kazaları oluyor; kimi insanlarımız canından oluyor, kimisi sakat kalıyor, bir ton da maddi ziyan oluşuyor.
Ben "Yaptılar da ne yaptılar, yol yaptılar" diyenlerden değilim. Yolların, özellikle de bölünmüş yolların trafik kazalarını önlemede ne kadar etkili olduğunu rahatlıkla anlayabiliyorum. Bölünmüş yollardaki trafik yoğunluğuna ve meydana gelen kazalara bakıldığında, elbette Eskişehir-Alpu-Mihalıççık ve Eskişehir-Afyonkarahisar (özellikle de Seyitgazi-Afyonkarahisar arası)yollarındaki kazalarla karşılaştırılamayacak kadar az oldukları çok açık. Zaten bu yolların bir an önce yapılmasının istenmesinin arkasında da bu hakikat yatıyor.
Eskişehirliler olarak istemesini mi bilmiyoruz yoksa bizim yollarımızı politikacılarımız yaptırtamıyor mu çözebilmiş değilim. Şimdi önümüzde bir seçim var. Yaklaşık bir yıl sonra seçim olacak. Bu seçim sürecini iyi değerlendirmemiz durumunda bu yolların yapımında yeni bir aşamaya geçebiliriz. Aksi takdirde bu yollarda yurttaşlarımız ölmeye, yaralanmaya, maddi olarak da büyük kayıplar yaşamaya devam edip dururlar.
Geçen günlerde Çevre Yoluna paralel bir yol açılması için Karayolları tarafından çalışma başlatıldığını duyduk. Şehir içinde kalan Çevre Yolunda özellikle sabah ve akşam işe geliş ve çıkış saatlerinde büyük bir yoğunluk oluşuyor. Bu çalışma bu yoğunluğun bir kısmının izale edilmesine vesile olacaktır. Daha ileri boyutlarda çözümler de zamanla bulunacaktır. Ancak elbette Kuzey Çevre Yolu bu işin nihai çözümü olacaktır. Eskişehir içinde hiçbir işi olmayan araçların, sürücülerin şehrimizi transit geçmeleri ve şehir içindeki trafik yoğunluğunu patlatmaları önlenmiş olur. Kuzey Çevre Yolu, halihazırda Çevre Yolu dediğimiz yolda yoğunluğun azalmasına neden olacaktır.
Bu yol işlerini seçimden önce çözdük çözdük, yoksa yıllar geçer biz yine de yapıldıklarını göremeyiz!


PAYLAŞ

Yazara Ait Diğer Makaleler


SEN DE DÜŞÜNCELERİNİ PAYLAŞ!

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.


yükleniyor

Haber Arşivi

Çok Okunanlar

KULÜPTE HER ŞEY ŞEFFAF

2

VEFALI DAVRANIŞ

3