Birlikte yaşama iradesidir!
ADD Eskişehir Şubesi, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ve Eğitim-İş sendikası bu yıl 23 Nisan’ı ortak bir etkinlikle kutladı. Vilayet meydanında buluşan üç kuruluş üyeleri saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nı birlikte söyledi. Ardından üç kuruluş ortak basın açıklaması gerçekleştirdi. Eğitim İş Eskişehir Şube Başkanı Fadime Arslan; “Bugün, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, TBMM’nin açılışının 105. yılı; bu toprakların insanlarının tebaa olmaktan kurtularak yurttaş olmaya, birlikte yaşama iradesinde ortaklaşarak bir ulus olmaya geçtiğinin tescillendiği, çocuklara bayram olarak adanmış olan kutlu bir gün. Bayramımız kutlu olsun” dedi.
Bakanlık sorumluluğunu yerine getirsin!
Ulusal egemenliğin içi boşaltılmış çocukların geleceğinden kaygılı bir toplum olduğunu belirten Arslan; “Cumhuriyet değerlerinden her geçen gün daha fazla uzaklaşılırken, çocukların eğitiminden ve geleceğe hazırlanmasından sorumlu olan Milli Eğitim Bakanlığı üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmemektedir. Siyasi iktidar tarafından, itaat eden yönetilebilir bir toplum yaratmak için ideolojik bir aygıt olarak kullanılan eğitim, hiç olmadığı kadar niteliksiz hale getirilmiştir” diye konuştu.
Eğitim ticarileşmiştir!
Siyasi iktidarın eğitim sisteminde uyguladığı politikaları eleştiren Arslan şunları söyledi; “Bilinçli bir tercihi olarak eğitim, MEB, Diyanet, tarikat, cemaat iş birliğinde fiili işgal altında kalmıştır. Laik, bilimsel, kamusal, çağdaş ve karma eğitim büyük bir saldırıya uğramaktadır. Eğitim bir ayrıcalık haline dönüşmüş, gericileştirilmiş, ticarileştirilmiş, eşitsizlik hiç olmadığı kadar artmıştır. 23 yılda iktidarın eğitim alanında sosyal devletin tüm varlığını çekmesi, Cumhuriyet’in kurucu felsefesine taban tabana zıt bir manzara yaratmıştır. Devlet okulunda eğitim görmek bile ciddi bir masraf haline gelmiştir. Özel okulların oranı %1’den %20’ye çıkmış, devlet okulları fiziki ve donanım olarak yetersiz bırakılmış, tarikat ve cemaatler okullarda cirit atar hale gelmiş, zenginin ve yoksulun okulları ayrıştırılmış, eğitimde kast sistemi oluşturulmuş, karma eğitim tartışmaya açılmış, okullar okul olmaktan çıkarılıp adeta medreseye dönüştürülmüştür.”