Fatih Fen Lisesi öğrencisinin büyük başarısı Fatih Fen Lisesi öğrencisinin büyük başarısı

Birlikte yaşama iradesidir!

ADD Eskişehir Şubesi, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ve Eğitim-İş sendikası bu yıl 23 Nisan’ı ortak bir etkinlikle kutladı. Vilayet meydanında buluşan üç kuruluş üyeleri saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nı birlikte söyledi. Ardından üç kuruluş ortak basın açıklaması gerçekleştirdi. Eğitim İş Eskişehir Şube Başkanı Fadime Arslan; “Bugün, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, TBMM’nin açılışının 105. yılı; bu toprakların insanlarının tebaa olmaktan kurtularak yurttaş olmaya, birlikte yaşama iradesinde ortaklaşarak bir ulus olmaya geçtiğinin tescillendiği, çocuklara bayram olarak adanmış olan kutlu bir gün. Bayramımız kutlu olsun” dedi.  

Bd511Ea2 8628 4D4E 9965 E64Fce1Aed55

Bakanlık sorumluluğunu yerine getirsin!

Ulusal egemenliğin içi boşaltılmış çocukların geleceğinden kaygılı bir toplum olduğunu belirten Arslan; “Cumhuriyet değerlerinden her geçen gün daha fazla uzaklaşılırken, çocukların eğitiminden ve geleceğe hazırlanmasından sorumlu olan Milli Eğitim Bakanlığı üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmemektedir. Siyasi iktidar tarafından, itaat eden yönetilebilir bir toplum yaratmak için ideolojik bir aygıt olarak kullanılan eğitim, hiç olmadığı kadar niteliksiz hale getirilmiştir” diye konuştu.

Df047B3E 603F 4077 82Ea 077F17Cfdb72

Eğitim ticarileşmiştir!

Siyasi iktidarın eğitim sisteminde uyguladığı politikaları eleştiren Arslan şunları söyledi; “Bilinçli bir tercihi olarak eğitim, MEB, Diyanet, tarikat, cemaat iş birliğinde fiili işgal altında kalmıştır. Laik, bilimsel, kamusal, çağdaş ve karma eğitim büyük bir saldırıya uğramaktadır. Eğitim bir ayrıcalık haline dönüşmüş, gericileştirilmiş, ticarileştirilmiş, eşitsizlik hiç olmadığı kadar artmıştır. 23 yılda iktidarın eğitim alanında sosyal devletin tüm varlığını çekmesi, Cumhuriyet’in kurucu felsefesine taban tabana zıt bir manzara yaratmıştır. Devlet okulunda eğitim görmek bile ciddi bir masraf haline gelmiştir. Özel okulların oranı %1’den %20’ye çıkmış, devlet okulları fiziki ve donanım olarak yetersiz bırakılmış, tarikat ve cemaatler okullarda cirit atar hale gelmiş, zenginin ve yoksulun okulları ayrıştırılmış, eğitimde kast sistemi oluşturulmuş, karma eğitim tartışmaya açılmış, okullar okul olmaktan çıkarılıp adeta medreseye dönüştürülmüştür.”

C54128Ee F471 47Cc 808F 656Efeae896C

3E23B447 F560 4F8B A989 5Aed0Bfa7F88

564F5A1B Dc46 4A56 B6A0 0177539Dfe2D
 

Muhabir: Tuğba Aktay