Başkan Kurt, “Bazı konuların altını çizmek istiyorum. Ciddi bir sorun olarak gösterilen trafikle ilgili bazı düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Burada AKP’li arkadaşlarımız da bize destek olursa, birlikte çok farklı bir sonuç elde edebiliriz. Trafik denince sadece alt geçit veya üst geçitten bahsediliyor, oysa mesele bu değil. Trafik; düzenleme ve denetleme işidir. Eğer herkes trafik kurallarına uysa, bu kadar zorluk yaşamazdık” dedi.
"50 polisle denetim yapılmaz”
Trafik denetimlerinin yetersiz olduğunu söyleyen Kurt, “Trafik kurallarına uyulup uyulmadığını denetlemek Trafik Şube Müdürlüğü’nün görevidir. Ancak 920 bin nüfuslu, 300-350 bin aracın bulunduğu bir şehirde sadece 50 polisle denetim yapmaya çalışırsanız, aslında denetim yaptığınızı zannedersiniz. Bu nedenle insanları kurallara uygun davranmaya yönlendiremiyoruz” ifadelerini kullandı.
“Otopark var ama kullanılmıyor”
Kent merkezinde otopark sayısının yeterli olduğunu ancak sürücülerin bu alanları tercih etmediğini belirten Kurt, şu değerlendirmelerde bulundu: “Bence şehir merkezinde yeterince otopark var. Ancak kapalı otoparklar genellikle dolu olmuyor. Bazı sürücüler, otoparkın hemen kenarına aracını park ediyor. 4 yola yaklaşınca herkes kendinde bir hak varmış gibi davranıyor. Çift taraflı park yanlıştır. Pek çok yerde park yasağı olduğu halde insanlar araçlarını oraya bırakıyor, trafik polisi ise sadece izliyor. Bunlar doğru şeyler değil.”
“Belediyelere denetim yetkisi verilmeli”
Kurt, belediyelerin trafik konusunda yetkisinin genişletilmesi gerektiğini ifade ederek, “Belediye zabıtasının trafik cezası yazma yetkisi yok. Yanlış yere park eden aracı çekme veya kaldırma yetkisi de yok. Plaka bilgisi isteyip ceza yazmak istesek, ‘KVKK’ya aykırı’ denilerek bilgi paylaşılmıyor. Bu nedenle şehirde bir kaos ortamı oluşuyor. Ya belediyelere bu konuda yetki verilsin ya da gerçekten bize yardımcı olunsun” çağrısında bulundu.
“Alt geçit, üst geçit çözüm değil”
Trafik sorununu yalnızca fiziki projelerle çözmenin mümkün olmadığını vurgulayan Başkan Kurt, “Her kavşağa bir alt geçit ya da üst geçit yapmak çözüm değildir. Bu sadece rant yaratır, birilerine kazanç sağlar ama trafik sorununu çözmez. Tam tersine, Ankara ve İstanbul’da gördüğümüz gibi başka sorunlar yaratır” dedi.
“TOKİ planlamaları şehirle uyumsuz”
TOKİ’nin Odunpazarı ilçesindeki bazı projelerini de eleştiren Kurt, belediyelerin sürece dahil edilmemesinin ciddi sıkıntılara yol açtığını belirtti: “TOKİ’nin Vadişehir, Ihlamurkent ve diğer bölgelerde belediyeleri dışlayarak yaptığı planlamaların yanlış olduğunu her fırsatta gördük. Bu bölgelerde ne kanalizasyon teslim alınabiliyor ne de yollar. Yollar altı ay sonra deforme oluyor, sonra da belediyelerimiz bu yolları yeniden onarmak zorunda kalıyor. Planlama yapılmadan işe başlanırsa ulaşım da, altyapı da, trafik de sorun olur. Örneğin Ihlamurkent bölgesinde hiçbir hazırlığımız ve görüşümüz alınmadan proje başlatıldı. Oraya 300 konut yapılırsa en az 10 bin kişi yerleşecek. Peki bu 10 bin kişiyi hangi araçla, hangi yoldan taşıyacağız? Bu planlamaları birlikte yapmanın zararı nedir? Gerçekten bunu merak ediyorum” diye konuştu.