Can Hacıoğlu - Genel Başkan Süleyman Bakal konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:”Kovid -19 pandemi sürecinde bir çok mal ve hizmet alım satımında olduğu gibi; doğalgaz faturaları konusunda da kafa karışıklığı yaşanıyor.Ülke genelinde tüm tüketiciler de şüpheye sebep olmuş bazı tüketiciler kamu otoritesi veya sivil toplum kuruluşlarının ülkemizin tamamında ,tüm doğalgaz dağıtım şirketlerinin faturalarını sorgulaması yönünde görüş bildirmeye başlamışlardır.
Ancak soruşturma somut başvurulara ve belgelere dayanılarak, mağdur olduğunu iddia eden gerçek veya tüzel kişinin başvurusu üzerine yapılabilir.
Kendisine usulsüz doğalgaz faturası gönderildiğini ya da fatura bedelinin yüksek olduğunu iddia eden tüketici itiraz etme veya şikayet etme hakkına sahiptir. Şayet tüketici; faturalandırmanın tüketimlerin tespit edilmesi, tahakkuk ve faturalandırma esaslarına uygun olmadığı iddia ediyorsa ;elindeki faturaların aslını/fotokopisini ekleyerek ilgili doğalgaz dağıtım şirketini EPDK'ya şikayet edebilir.
Doğalgaz faturalarından şüphesi olan tüketicilerimiz ; faturalandırma veya fatura bedeline itiraz yönünden şikayetlerini mutlaka ilgili mercilere yapmalı usulsüzlük ve haksızlıkların önlenmesine katkı vermelidir”