Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik tebligat sistemine ilişkin yeni düzenlemeyi 11 Ekim 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımladı. Düzenlemeyle birlikte, belirlenen vergi mükelleflerinin vergiyle ilgili tebligatlarını elektronik ortamda alması zorunlu olacak.
Kapsam dahilinde kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri, kollektif şirketler ve adi komandit şirketler yer alıyor. Ayrıca, Özel Tüketim Vergisi Kanunu kapsamında kayıt ve tescile tabi belirli malların ilk iktisabında adına tescil yapılan gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller de düzenleme kapsamında bulunuyor.
SİSTEME KAYIT İÇİN SON TARİH
Tebliğin yayımlanmasından önce elektronik tebligat sistemine dahil olmayan ve sisteme girmekle yükümlü olan mükelleflerin, tebliğin yayımını izleyen ayın sonuna kadar kayıt işlemlerini tamamlaması gerekiyor. Buna göre, ilgili mükellefler için son tarih 30 Kasım 2026 olarak belirtiliyor.
Başvurular vergi daireleri aracılığıyla veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden yapılabilecek. Dijital Vergi Dairesi üzerinden gerçekleştirilen başvurularda, e-posta veya SMS doğrulamasıyla elektronik tebligat aktivasyonu tamamlanacak.
ELEKTRONİK TEBLİGATLARA NASIL ERİŞİLECEK?
Mükellefler, elektronik tebligatlarına Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek. Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunan gerçek ve tüzel kişiler, kimlik veya vergi numarası ya da kullanıcı kodu ve şifreleriyle sisteme giriş yapabilecek.
Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler ise e-Devlet şifreleriyle sisteme erişebilecek. Böylece düzenleme kapsamındaki mükelleflerin vergi bildirimlerini elektronik ortamdan takip etmesi sağlanacak.





