Şirket, vefat veya taşınma gibi durumlarda abonelik devrinin zamanında yapılmasının, enerji arzının kesintisiz sürdürülmesi ve olası mağduriyetlerin önüne geçilmesi için kritik olduğunu hatırlattı.
Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği’ne göre aboneliğin tüketici adına olması gerektiği belirtilen açıklamada, abonelerin vefat etmesi halinde aboneliği devralacak kişinin 15 gün içinde çağrı merkezini arayarak, Müşteri Hizmetleri Merkezleri’ne başvurarak veya e-Devlet üzerinden işlemi gerçekleştirebileceği ifade edildi.
Taşınmada abonelik devri zorunlu
Şirket, taşınma durumlarında da abonelik devrinin zorunlu olduğuna vurgu yaptı. Mevzuata göre kişinin kendi adına perakende satış sözleşmesi olmadan, önceki tüketici adına düzenlenen fatura bildirimlerini ödeyerek elektrik tüketmesinin “usulsüz kullanım” sayıldığı belirtildi. Bu nedenle kiracıların 15 gün içinde elektrik aboneliğini kendi üzerlerine almaları gerektiği hatırlatıldı.
Doğru iletişim için abonelik bilgileri önemli
Açıklamada, aboneliğin gerçek kullanıcı üzerinde olmasının bilgilendirme süreçleri açısından da kritik olduğu ifade edildi. Şirketin iletişim kanallarının, aboneye ait telefon numarası ve e-posta adresleri üzerinden işlediği, abonelik farklı kişide olduğunda aktif kullanıcıya ulaşımın sağlanamaması nedeniyle bilgilendirme süreçlerinde aksaklıklar yaşanabileceği kaydedildi.
Zorlu Enerji Osmangazi Elektrik Perakende, tüketicilerin mevzuata uygun hareket etmelerinin hem enerji kesintilerini önlemek hem de iletişim süreçlerinin sağlıklı yürütülmesini sağlamak açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.



