Güvenç, yaklaşık iki yıl önce Temmuz ayında güncellenen minibüs güzergâhlarının bazı esnaflar tarafından yargıya taşındığını ve mahkeme kararıyla iptal edildiğini hatırlattı. Bu sürecin ardından Büyükşehir Belediyesi’nin, Osmangazi Üniversitesi Ulaştırma Ana Bilim Dalı ile protokol imzaladığını belirten Güvenç, teknik altyapıya dayalı kapsamlı bir çalışma yürütüldüğünü ifade etti. Yapılan çalışmayla minibüs hatlarının sağlam bir temele oturtulduğunu vurguladı. Bu çalışmalar sonucunda 17 Aralık 2025 tarihinde UKOME toplantısında 24 minibüs güzergâhının ele alındığını belirten Güvenç, mevcut 24 hattan 16’sının tamamen revize edildiğini, diğer hatların ise durak yerleri belirlenerek teknik çalışmaya dâhil edildiğini söyledi.

UKOME’den 3 yeni hat kararı
UKOME’de alınan önemli kararlara da değinen Güvenç, daha önce 22 Temmuz’da 21 numaralı yeni bir hattın eklendiğini hatırlatarak, son toplantıyla birlikte minibüs camiası ve Eskişehir için 3 yeni hattın daha gündeme geldiğini açıkladı. Buna göre, Mavi 19 hattı, Yeşiltepe ve Sütlüce bölgelerini Şehir Hastanesi’ne bağlayacak. Mavi 16 hattı, Ömür, Sazova, Çamlıca ve Ertuğrulgazi mahallelerinden Şehir Hastanesi’ne ulaşım sağlayacak. Yeşil 23 hattı ise Batıkent bölgesini Okullar Bölgesi’ne bağlayarak özellikle öğrencilerin ulaşımını kolaylaştıracak.
Yeni hatlarda durak yerlerinin tek tek belirlendiğini ifade eden Güvenç, Büyükşehir Belediyesi Zabıta Daire Başkanlığı tarafından sahada yapılan incelemelerin ardından düzenlemelerin netleştirildiğini söyledi. Bu kapsamda minibüslerin 27 Aralık itibarıyla yeni hatlarında seferlere başlayacağını belirten Güvenç, durak ve levhaların belirlenmesiyle birlikte minibüslerde “müsait bir yerde” inme-binme uygulamasının sona ereceğini kaydetti.
Minibüsçü esnafı 2025’te maliyetlerle mücadele etti
2025 yılını değerlendiren Coşkun Güvenç, minibüsçü esnafının yılı artan maliyetlerle mücadele ederek geçirdiğini dile getirdi. En büyük gider kaleminin akaryakıt olduğunu vurgulayan Güvenç, akaryakıt fiyatlarındaki sürekli artışın işçilikten yedek parçaya kadar tüm maliyetleri yukarı çektiğini söyledi. Güvenç, minibüsçü esnafının yıl boyunca bu ekonomik yüklerle ayakta kalmaya çalıştığını ifade etti.




