Açıklamasında üniversite tercih sürecinin yalnızca öğrencilere değil, devlete ve ilgili kurumlara da büyük sorumluluk yüklediğini belirten Musluk, “Üniversite tercih döneminin arifesinde, gençlerimize seçim konusunda büyük bir sorumluluk düşmektedir. Ancak bu süreçte asıl sorumluluk, devletin ve ilgili kurumların omuzlarındadır” dedi.
Veteriner fakültelerinin sayısının hızla arttığını ve bu artışın bilimsel temele dayanmadığını ifade eden Musluk, “Ne yazık ki ülkemizde uzun süredir bilimsel ve mesleki gerçekler göz ardı edilerek veteriner fakültelerinin sayısı hızla arttırılmaktadır. 2025 yılı itibarıyla Türkiye’de 33 veteriner fakültesi bulunmaktadır. Bu sayı, Avrupa ortalamasının çok çok üzerindedir” şeklinde konuştu.
Veteriner fakültelerinin açılmasında objektif kriterlerin dikkate alınmadığını belirten Musluk, şöyle devam etti; “Gelişmiş ülkelerde hayvan varlığı, insan nüfusu ve mezun istihdam kapasitesi gibi objektif kriterlere göre planlanan veteriner fakülteleri, ülkemizde çoğu zaman bu ölçütler göz önüne alınmadan, sadece ‘açmak için’ açılmaktadır. Bu durum yalnızca mezun işsizliğini artırmakla kalmamakta, aynı zamanda eğitim kalitesini düşürmekte, mesleki itibarı zedelemekte ve halk sağlığı açısından ciddi riskler doğurmaktadır.”
Gençlere de seslenen Musluk, meslek seçiminin sadece puanla yapılmaması gerektiğini belirterek şunları söyledi; “Eskişehir-Bilecik Veteriner Hekimler Odası olarak, gençlerimizi meslek seçimlerinde yalnızca puanla değil, bilinçli bir şekilde araştırarak ve geleceği düşünerek tercih yapmaya davet ediyoruz. Veteriner hekimlik, hayvan sağlığının yanı sıra insan sağlığı ve çevre sağlığıyla doğrudan ilişkili, yüksek sorumluluk gerektiren kurumsal bir meslektir. Ancak her yıl plansızca artan fakülte ve mezun sayısı, bu mesleği ne yazık ki sürdürülemez hâle getirmektedir. Buradan yetkililere sesleniyoruz: Bu alandaki yanlış politikalar artık gözden geçirilmeli, veteriner hekimliği eğitimi bilimsel, planlı ve sürdürülebilir bir anlayışla ele alınmalıdır.”
Veteriner Hekim Adem Musluk, çözüm önerilerini de şöyle sıraladı: “Veteriner fakültelerine giriş için asgari başarı sıralaması ve taban puan uygulaması ivedilikle hayata geçirilmelidir. Eğitim kalitesini korumak ve mesleki yeterliliği garanti altına almak için yapılan düzenlemeler, tüm gelişmiş ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de planlı şekilde uygulanmalıdır.”
Veteriner Hekimler Odası, hem gençlerin meslek tercihlerinde bilinçli davranmasını hem de veteriner hekimliği eğitimine dair politikaların yeniden gözden geçirilmesini talep etti.