Açıklamada, trafik ışığı uygulamasının hayata geçirilmeden önce UKOME gündeminde yer alıp almadığının bilinmediği ifade edilerek şu sorular yöneltildi:
“Gerekli trafik etüdü ve teknik değerlendirmeler yapılmış mıdır? Bu uygulama UKOME’den geçmiş midir?”
Kılıç, bu soruların süreç yönetimi ve trafik güvenliği açısından kritik olduğunu vurguladı.
“Mevcut geometri ciddi sorunlar barındırıyor”
İnşaat Mühendisleri Odası’nın açıklamasında özellikle Yunusköy kavşağı ve hemen sonrasındaki kavşağın mevcut yapısının sorunlu olduğuna dikkat çekildi. Bu noktada şehir içi hızlarının aksine yüksek hızlı trafikten söz edildiği, böyle bir kesimde trafik ışığı yerleştirmenin çözüm değil risk oluşturduğu vurgulandı.
“U dönüşü geometrisi ve hızlanma şeridi şart”
Kılıç, kavşakta yapılacak düzenlemenin klasik şehir içi sinyalizasyonundan farklı olarak çevre yolunda kullanılan U dönüşü geometrisiyle planlanması gerektiğini belirtti. Bunun eksiksiz şekilde uygulanması gerektiğini ifade eden Kılıç, dönüş noktasına sol şeritte ilave bir hızlanma şeridi yapılmasının zorunlu olduğunu söyledi.
“Köprülü kavşak uzun vadeli çözüm olur”
Açıklamada, Çukurhisar örneğindeki gibi bölgeye bir köprülü kavşak yapılmasının da alternatif ve daha kalıcı bir çözüm olabileceği belirtildi. Böyle bir uygulamanın hem trafik akışını düzenleyeceği hem de uzun vadede güvenliği artıracağı kaydedildi.
TMMOB İnşaat Mühendisleri Odası, konunun bilimsel veriler ve sağlıklı planlama temelinde yeniden değerlendirilmesi gerektiğini belirterek açıklamasını kamuoyuyla paylaştı.




