Dr. Öğr. Üyesi Serpil: “Motivasyon bir lokomotiftir”
Seminerde konuşan Dr. Öğr. Üyesi Harun Serpil; “Motivasyon bir lokomotiftir ve onu başlatan şey güdülenmedir. Bugün eğitimci olarak bu konuları inceleyeceğiz. Motivasyon kaynaklarını içsel ve dışsal olarak ayırabiliriz. Dışsal motivasyonda kontrol bireyin çevresindeyken, içsel motivasyonda kontrol bireyin kendisindedir. Önemli olan, içsel ve dışsal motivasyonun her ikisinin de var olmasıdır; ancak esas olan, içsel motivasyonu gerçekleştirebilmektir. Motivasyonu düşüren etmenler arasında yetersizlik duygusu da yer alır. Örneğin bir öğrenci beklenmedik bir soru sorduğunda, öğretmene karşı güvensizlik ve yetersizlik algısı oluşabilir. Bu nedenle alan bilgisi eğitimciler için oldukça önemlidir. Bir diğer etken ise saldırganlık davranışlarıdır.” ifadelerini kullandı.
“Ders içeriklerinin öğrencilerin ilgi alanlarına göre düzenlenmesi öğrenme isteğini artırır”
Dr. Öğr. Üyesi Serpil, konuşmasının devamında motivasyonu artırmanın yollarına da değinerek şunları söyledi: “Motivasyonun sağlanmasında birkaç önemli faktör göz önünde bulundurulmalıdır. Bunlar arasında hedef belirleme, öğrencinin öğrenmesini etkileşimli hâle getirme, öğrenciye geri bildirim sağlama, olumlu ortam oluşturma, öğrenci ilgi alanlarını dikkate alarak ders içeriğini şekillendirme, büyüme zihniyetini derse entegre etme ve özdeğerlendirme alışkanlığını teşvik etme gibi unsurlar yer alır. Sürekli ve yapıcı geri bildirim, olumlu pekiştirme ve akran desteğiyle birlikte motivasyonu güçlendirir. Öğrencilerin çabalarının takdir edilmesi, öğrenme sürecine bağlılıklarını artırır.” Seminerin sonunda Prof. Dr. Meral Güven, Dr. Öğr. Üyesi Harun Serpil’e adına hazırlanan Darüşşafaka Bağışı Belgesi ile teşekkür belgesi takdim etti.