Şen, büyük zincir mağazaların yüksek kâr oranlarıyla sattıkları ürünleri daha sonra indirimli gibi gösterdiğini, ancak küçük esnafın baştan itibaren düşük kâr marjıyla sürdürülebilir ve şeffaf ticaret yaptığını vurguladı.
Şen, şöyle konuştu:
"Alışveriş merkezlerinde (AVM’lerde) artık yılın belli günlerinde değil, hemen hemen her hafta belli ürünlerde veya mağazalarda “büyük indirim günleri” adı altında kampanyalar yapılmakta. Ancak bizim küçük ve yerel esnafımızda bu tür indirimler çok fazla olmuyor. Bunun sebebi, esnafımızın aldığı ürünün üzerine yalnızca çok cüzi miktarda kâr ekleyerek halka satmasıdır. AVM’lerde ise kârlılık oranı çok yüksek olduğundan, ürünler ilk etapta oldukça yüksek fiyatlarla satışa sunuluyor. Beklenen alışveriş ve sirkülasyon sağlanamayınca da bu ürünlerde indirim yapılmak zorunda kalınıyor. Böylece ilk fiyat ile indirimli fiyat arasında ciddi farklar oluşuyor ve ürünü yüksek fiyattan alan müşteriler pişmanlık yaşayabiliyor.
Oysa ticaretin temel kuralı şudur: Aldığınız ürünün üzerine masraflarınızı ve kârınızı koyarsınız, ürünü halka arz edersiniz. Beğenen ve uygun bulan vatandaş alır, kullanır. Halkımız da bu mantığı benimseyerek küçük esnaftan alışveriş yapmayı sürdürüyor. Dolayısıyla AVM’lerde yapılan indirimler artık cazibesini yitirdi. Vatandaş, “Bugün bu ürün bu fiyata ama birkaç gün sonra daha da ucuz olabilir” düşüncesiyle alışverişe mesafeli yaklaşıyor. AVM’lerdeki kampanyaların inandırıcılığı kalmadı.
Küçük esnafımızın ürünleri ise sabit kâr oranlarıyla satılıyor. Bu kâr oranı oldukça düşük ama sürdürülebilir bir ticaret anlayışına dayanıyor. Bu yüzden sürekli söylüyoruz: Halkımız alışverişini küçük esnaftan yapmalı. Esnafımızın hem ürün kalitesi, hem fiyatı hem de modaya uygunluğu her zaman mevcuttur. Ürünleri güvenilirdir. İlk tercihinizi yaparken evden çıkmadan önce esnafımızı tercih edin diyoruz.”