Konuya ilişkin bir açıklama yapan Eğitim İş Eskişehir Şube Başkanı Fadime Arslan, sınavla ilgili şaibelerden veri şeffaflığına, kontenjan dengesizliğinden kamusal eğitimdeki gerilemeye kadar pek çok noktaya dikkat çekti.
“Sınavda Şeffaflık Yok, Sorular PDF Olarak Dağıtıldı İddiası Araştırılmalı”
Arslan, sınav sırasında bazı öğrencilere PDF formatında kitapçık verildiği yönündeki iddiaların kamuoyunda şaibeli sınav algısı yarattığını ifade etti. Bu yıl, geçmiş yıllarda Bakanlık tarafından paylaşılan doğru, yanlış, net ortalamaları gibi detaylı istatistiki bilgilerin açıklanmamış olmasının da bu şüpheleri derinleştirdiğini belirtti.
Eskişehir’de 10 Tam Puan, Ancak Detay Yok
Eskişehir genelinde LGS’ye yaklaşık 9.500 öğrencinin girdiğini hatırlatan Arslan, “Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü sadece sosyal medya paylaşımı ile 10 öğrencimizin tam puan aldığını duyurdu. Bunun dışında öğrencilerimizin genel başarı düzeyine ilişkin kamuoyuyla hiçbir bilgi paylaşılmadı” dedi.
“Nitelikli Okulların Kontenjanı Azaltıldı, Mesleki ve Dini Eğitim Teşvik Ediliyor”
Eğitim İş’in dikkat çektiği bir diğer önemli konu ise fen, Anadolu ve sosyal bilimler liselerinin kontenjanlarındaki daralma oldu. Arslan, “Bu yıl Eskişehir’de fen liselerinde 30, Anadolu ve sosyal bilimler liselerinde ise 60’ar kişilik kontenjan azalmıştır. Toplamda 150 öğrenci daha nitelikli eğitimden mahrum bırakılmıştır. Buna karşın imam hatip, meslek ve teknik Anadolu liselerinde hiçbir değişiklik yapılmamıştır” dedi.
Bu durumun akademik başarı gösteren öğrencilerin yerleştirme sorunları yaşamasına neden olduğunu belirten Arslan, "Kamusal eğitim hiçe sayılıyor, öğrenciler özel okul patronlarının insafına terk ediliyor. Bu tablo, eğitimin piyasalaştırılmasının geldiği vahim noktayı göstermektedir" ifadelerini kullandı.
“Eğitim Hakkını Savunmaya Devam Edeceğiz”
Eğitim İş Eskişehir Şubesi olarak öğrenci ve velilerin yanında olduklarını belirten Arslan, “Çocuklarımızın emeğini ve geleceğini korumak için süreci yakından takip etmeye devam edeceğiz” diyerek sözlerini noktaladı.