Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu, e-ticaret platformlarında hızla yayılan ve içeriği hakkında bilgi verilmeyen “gizemli kutu” türü ürünleri ele aldı. Kurul incelemelerinde, bu tür tanıtımların tüketicilerin ekonomik kararlarını olumsuz etkileyebileceği ve haksız ticari uygulama oluşturduğu vurgulandı.
Açıklamada, “Gizemli kutu ve benzeri satış yöntemleri, tüketicileri normal şartlarda taraf olmayacakları işlemlere yönlendirebilir. İçeriği belirsiz ürünlerin reklamı yanıltıcı ticari uygulama teşkil etmektedir” ifadelerine yer verildi.
Bu kapsamda, e-ticaret platformlarında içeriği belirsiz ürünlerin satışları durduruldu. Toplantıda alınan kararlara göre 9 reklam verene durdurma cezası uygulanırken, ürünlerin satışının yapıldığı platformlara önleyici tedbirler konusunda uyarılar gönderildi.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin haklarının korunması ve özellikle genç kullanıcıların olumsuz etkilenmemesi amacıyla denetim faaliyetlerini kesintisiz sürdüreceğini bildirdi.





