Temmuz ayında Eğitim-Bir-Sen tarafından gerçekleştirilen saha araştırmasına 36 bin kişinin katıldığını hatırlatan Akar, “Bu araştırmada öğrenci, öğretmen, veli ve okul yöneticilerinin görüşleri alınarak hazırlanan raporda, 12 yıllık zorunlu eğitimin uzun bir süre olduğu, bu sürenin kısaltılması yönünde güçlü bir kanaatin oluştuğu görülmüştür. Ortaöğretim kısmının süresinin 3+1 veya 2+2 şeklinde yeniden düzenlenmesi, zorunlu eğitimin 10 ya da 11 yıla düşürülmesi yönünde genel bir görüş ortaya çıkmıştır” dedi.

Akar, zorunlu eğitimin 2012 yılından bu yana uygulandığını hatırlatarak, “Bu sistemin güncellenmesi, özellikle lise çağındaki öğrencilerin iş hayatına, üniversiteye ve akademik yaşama daha hızlı geçişini sağlayacaktır” ifadelerini kullandı.

Dünyadaki örneklere de değinen Akar, “Avrupa ve Asya’daki gelişmiş ülkelerde zorunlu eğitim genellikle 10 veya 11 yıl. Japonya ve Güney Kore gibi ülkelerde bu süre 9 yıl. Ancak elbette birebir aynı sistemi almak doğru olmaz; ülkemizin ihtiyaçlarına ve dinamiklerine uygun bir model geliştirilmeli” şeklinde konuştu.

Eskişehir'de gaziye hakaret edilmişti: Zafer Partisi Eskişehir'den tepki gecikmedi
Eskişehir'de gaziye hakaret edilmişti: Zafer Partisi Eskişehir'den tepki gecikmedi
İçeriği Görüntüle

Okul öncesi eğitimin önemine dikkat çeken Akar, “Bana göre zorunlu eğitimin asıl başlaması gereken dönem 48 aydan itibaren okul öncesidir. Anaokullarının zorunlu hale getirilmesi çok daha doğru bir adım olacaktır” dedi.

“Mesleki eğitim, sanayinin ara eleman ihtiyacına çözüm olacak”
Akar, Eskişehir Sanayi Odası ile Milli Eğitim Müdürlüğü arasında imzalanan mesleki eğitim protokolüne de değindi. Protokol kapsamında mesleki eğitim öğrencilerinin haftada 4 gün işletmede, 1 gün okulda eğitim alacaklarını hatırlatan Akar, uygulamayı doğru bulduklarını ifade etti.
“Eskişehir bir sanayi şehri. Türkiye’nin organize sanayi yapılanması açısından ilk 10 şehri arasında yer alıyor. Sanayinin büyümesiyle birlikte nitelikli teknik eleman ihtiyacı da artıyor” diyen Akar, bu iş birliğinin hem öğrencilerin mesleği yerinde öğrenmesi hem de sanayinin ihtiyacının karşılanması açısından önemli olduğunu belirtti.

Kendisinin de bir meslek lisesi mezunu olduğunu söyleyen Akar, “Bizim dönemimizde öğrenciler 11. veya 12. sınıfta 2 gün okula, 3 gün işletmeye giderdi. Bu sistem, öğrencilerin mesleği sahada öğrenmesi açısından çok değerliydi. Şimdi yeniden benzer bir modelin uygulanması çok yerinde bir adımdır” dedi.

Muhabir: Esra Kahya