Ford Türkiye, İstanbul Park Yarış Pisti’nde basın ve cemiyet dünyasının bir araya geldiği görkemli bir lansmanla yeni sıradışı elektrikli binek ve ticari araçlarını tanıttı. Lansmana katılan davetliler, Ford Otosan’ın Romanya Craiova Fabrikası’nda üretilen ve sıradışı tarzı ile öne çıkan Puma Gen-E’nin yanı sıra Avrupa’da üretilen, Red Dot tasarım ödüllü, sıradışı konforu ile öne çıkan Ford Explorer ve yepyeni elektrikli tasarımı ile öne çıkan Ford’un en ikonik modellerinden Ford Capri’yi deneyimledi. Katılımcılar ayrıca, Ford Otosan tarafından üretilen E-Tourneo Courier ve E- Tourneo Custom’ı yakından inceleme şansı yakaladı.
Araç yelpazesini 5 yeni elektrikli araçla genişleten Ford Türkiye, bu lansmanla elektrikli araç pazarında hem hafif ticari hem de binek araçlarıyla öne çıkacağının ipucunu vermiş oldu. Ford Türkiye, müşterilerine elektrikli araç sunmanın ötesinde, kompakt SUV’lardan konforlu şehir araçlarına; sportif araçlardan hafif ticarilere kadar birçok farklı modeli aynı anda elektriklendirerek “Elektriğin Ford Çağı”nı başlattı.
Lansmanda konuşan Ford Türkiye İş Alanı Lideri Özgür Yücetürk, tanıtılan modellerin yalnızca teknik bir dönüşüm değil, Ford markasının tasarım, bağlanırlık, performans ve kullanım kolaylığı gibi tüm temel değerlerinin yeni nesil bir yansıması olduğunu söyledi. Yücetürk şöyle devam etti: “Ford Pro ile ticari müşterilerimize akıllı filo yönetimi, dinamik araç planlamaları, şarj altyapıları, öngörülebilir maliyet çözümleri ile sadece araç değil bir ekosistem, uçtan uca entegre çözümler sunuyorduk. Şimdi bu altyapı ve deneyim binek araçlar için de son kullanıcıların hizmetinde. Çünkü bizce elektrikli mobilite tek başına bir ürün değil; bir ekosistem. Ve Ford Türkiye olarak biz, bu ekosistemin dönüşümüne liderlik etme vizyonunu taşıyoruz.”
Elektrikli geleceği adım adım inşa ettiklerinin altını çizen Yücetürk “Türkiye’de en zengin elektrikli ürün gamını en köklü bayi ağı ile satışa sunuyoruz. Satışa sunduğumuz 100 aracın yaklaşık 75’ini Ford Otosan’da üretiyoruz. Binek araçlardaki iddiamızı tekrar ortaya koyarken bu dönüşümün sadece araçlar ile olmadığını sizlere bir kez daha hatırlatmak istiyorum. Bizim için üzerinde uzun süre çalıştığımız ekosistemi kurmak ve müşterilerimize arzu ettiğimiz hizmeti vermek en az araçlarımızı pazara sunmak kadar önemliydi” diye konuştu.
Ford Türkiye Pazarlama Lideri Talat İşçioğlu ise, markanın elektrifikasyon stratejisine vurgu yaptığı konuşmasında “Bizim için dönüşüm elektriğe geçiş, bir motor değişimi değil; bir zihin değişimi. Araçlarımız ve hizmetlerimizle yarattığımız yepyeni bütün bir ekosistem kuruyoruz. Bugün otomotivdeki elektrik dönüşümünde de kritik bir rolümüz olduğunu biliyoruz. Bakış açımızla elektrikte yeni bir çağ açıyoruz. Buna da Elektriğin Ford Çağı diyoruz” dedi.