Platform üyeleri ve yaşam savunucularının katıldığı eylemde, bilirkişi raporunun projeye ilişkin itirazları bilimsel olarak doğruladığı savunuldu. Açıklamada, Eskişehir'in Tepebaşı ilçesine bağlı Atalan ile Mihalgazi ilçesine bağlı Alpagut mahalleleri sınırlarında planlanan altın-gümüş madeni projesine 18 Ekim 2025 tarihinde verilen ÇED olumlu kararının ardından hukuki sürecin başlatıldığı hatırlatıldı.
Platform, açılan davaya Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, Tepebaşı Belediyesi, TEMA Vakfı, Eskişehir Barosu, Eskişehir-Bilecik Tabip Odası, Eskişehir Ekoloji Derneği ve yöre halkının da davacı olarak katıldığını belirtti. 20 Nisan 2026 tarihinde proje sahasında gerçekleştirilen bilirkişi keşfinde milletvekilleri, belediye başkanları, sivil toplum kuruluşları ve yaşam savunucularıyla birlikte doğayı savundukları ifade edildi.
Basın açıklamasında, bilirkişi raporunda projenin doğal yaşam, tarım alanları, su varlıkları ve ekosistem üzerindeki etkilerinin yeterince değerlendirilmediği, çevresel risklerin ortaya konulamadığı ve halk sağlığı açısından ciddi soru işaretleri bulunduğunun tespit edildiği öne sürüldü.
Platform, raporun yalnızca dava dosyasındaki teknik bir belge olmadığını, aynı zamanda Sakarya Vadisi'nin geleceği ile sağlıklı çevrede yaşama hakkının korunması açısından önemli bir kazanım olduğunu savundu. Açıklamada, su kaynaklarının zarar görmesi, tarımsal üretimin olumsuz etkilenmesi ve orman alanlarının tahrip edilmesi gibi telafisi mümkün olmayan sonuçlar doğurabilecek bir projeye izin verilmemesi gerektiği belirtilerek, mahkemeden yürütmenin durdurulması kararı verilmesi talep edildi.
Açıklamada ayrıca, ÇED sürecinde kamuoyuna verilen bilgilerin gerçeği yansıtmadığı iddia edilerek, dönemin Eskişehir Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü tarafından yapılan açıklamalar eleştirildi. Platform, ÇED mekanizmasının işlevsiz hale getirildiğini öne sürerek, "Bu daha başlangıç, mücadeleye devam." mesajını verdi.
Platform, açıklamasında yeni bir madencilik projesine de dikkat çekti. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından duyurulan ve Alpu ilçesinde Taşzemin Madencilik tarafından planlanan altın-gümüş madeni projesinin ÇED sürecinin başlatıldığını hatırlatan platform, verimli tarım arazilerine sahip Alpu Ovası'nın da madencilik faaliyetleriyle tehdit edilmesine karşı mücadele edeceklerini açıkladı.
22 Temmuz'da yapılması planlanan Halkın Katılımı Toplantısı'na katılacaklarını duyuran platform, ÇED sürecine itirazlarını dile getireceklerini ve projenin durdurulması için hukuki ve toplumsal mücadeleyi sürdüreceklerini bildirdi.
Açıklamanın sonunda bugüne kadar mücadeleye destek veren yurttaşlara, meslek odalarına, bilim insanlarına ve hukukçulara teşekkür edilirken, "Sakarya Vadisi'nin doğasını, suyunu, toprağını ve geleceğini koruma kararlılığımız sürüyor. Sakarya Vadisi'nin yok olmasına izin vermeyeceğimiz gibi Alpu Ovası'nı da sermayenin rantına teslim etmeyeceğiz." ifadelerine yer verildi.

Eskişehir'de yükümlülere 'Uyuşturucuyla Mücadele' semineri verildi
Eskişehir'de yükümlülere 'Uyuşturucuyla Mücadele' semineri verildi
İçeriği Görüntüle

Ebc12625 6D72 4A9F Afc0 C33F41113Ca6

Muhabir: İLKSEN AKKAN