‘Avlulu Sümer Çarşısı’ adıyla da bilinen ve geçmişte özellikle düğün alışverişlerinin vazgeçilmez adresi olan çarşı, hazır giyimin yükselişi ve tüketici alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte eski hareketliliğini kaybetti. Mısır Çarşısı’nda yıllardır esnaflık yapan Levent Çavuşoğlu, çarşının geçmişten bugüne geçirdiği dönüşümü anlattı. Çarşının artık daha çok belli bir yaş grubuna hitap ettiğini belirten Çavuşoğlu, “Burası artık eski kalabalık günlerinden uzak. Ama buraya gelen insan bilinçli geliyor. Yani yüzde doksanı bir şey almaya geliyor” ifadelerini kullandı.

Eskişehir'in o ilçesi yeni düğün salonu ile modernleşiyor
Eskişehir'in o ilçesi yeni düğün salonu ile modernleşiyor
İçeriği Görüntüle

Whatsapp Görsel 2025 06 28 Saat 12.52.59 41402039

BİR ZAMANLAR DÜĞÜNLERİN MERKEZİYDİ

Çavuşoğlu, Mısır Çarşısı’nın bir dönem düğün alışverişlerinin merkezi olduğunu vurgulayarak şunları söyledi; “Eskiden ilçelerden minibüslerle insanlar buraya gelirdi. Gelinlik, abiye, kumaş, takı, çeyizlik... A'dan Z’ye her şey bu çarşının içindeydi. Osmanlı Bankası’nın arkasında minibüsler dururdu. Bilecik, Sarıcakaya gibi ilçelerden gün boyu müşteri gelirdi. Hatta burası Kapalı Çarşı olarak da bilinirdi bir dönem. Sonra Avlulu Sümer Çarşısı dendi. Ama halk arasında Mısır Çarşısı ismi benimsendi ve o isimle kaldı.”

Whatsapp Görsel 2025 06 28 Saat 12.53.01 Bb3Fa647

Geçmişte kumaşçıların ağırlıkta olduğunu hatırlatan Çavuşoğlu, “Çarşının eski ismi Sümer Çarşısı olarak geçer. O dönemlerde kumaş satılırdı. Çünkü hazır giyim yoktu. Kızlar ve anneler buradan metreyle kumaş alır, çeyizlik hazırlarlardı” dedi.

YENİ NESİL BURAYI TANIMIYOR

Günümüzde Mısır Çarşısı’nın daha çok 50 yaş üstü kadınlar tarafından tercih edildiğini anlatan Çavuşoğlu, “Gençler artık markaya odaklı. O yüzden burayı tercih etmiyorlar. Oysa burada marka olmayan ama kaliteli ve uygun fiyatlı ürünler var. Mont, etek, pantolon, abiye… Her şey bulunabiliyor” dedi.

Whatsapp Görsel 2025 06 28 Saat 12.53.00 1C53211D

BURAYA GELEN MÜŞTERİ ALICIDIR

Mısır Çarşısı’na gelen müşteri profilinin değiştiğini ancak hala sadık bir kitlenin olduğunu vurgulayan Levent Çavuşoğlu, “Burası artık eski kalabalık günlerinden uzak. Ama buraya gelen insan bilinçli geliyor. Yani yüzde doksanı bir şey almaya geliyor. Boş boş gezmek için uğrayan çok az. Gençler çarşıyı bilmiyor olabilir ama anneleri, teyzeleri hâlâ buradan alışveriş yapar. Özellikle yaz dönemlerinde düğünlük abiye ya da kapalı giyim arayanlar buraya mutlaka uğrar” diye konuştu.

Muhabir: ESRA KAHYA