Yazın sıcak havanın ve tatil faktörünün de etkisiyle insanlar daha çok yediğine içtiğine dikkat ediyor. Ancak havaların soğumasıyla fizyolojik olarak da vücudumuz kilo almaya daha yatkın hale geliyor ve istenmeyen kilolar ortaya çıkıyor. Tatlı kaçamakları ve yediğimiz yemekler bize pahalıya mâl oluyor da diyebiliriz. Ama kelimenin tam anlamıyla pahalıya..
Bizde kışın kilo alanlar ve ilk fırsatta kendine salon arayanlardanız. Geçenlerde 3 arkadaş Eskişehir’de ki salonları araştırdık. Esnaf Sarayının sırasında GYM FIT spor salonu ile görüşmeye gittik. Oldukça genç işçiye istihdam kapısı sağlayan bu işletme ilk bakışta bizden tam not aldı. Ancak bizleri 12 aylık üyeliğe mecbur bırakacak bir fiyatlandırma sistemi yapmaları kafamızı karıştırdı. Örneğin 3 aylık veya 4 aylık bir üyelik kolaylığı sunmuyorlar. Bu durumda onların sistemini kabul etmek zorunda kalıyorsunuz. Sonucunda kabullenerek o kadar gitmeyeceğimizi de bile bile 12 aylık üyelik için kendilerinden bir fiyat aldık. 1 hafta içerisinde dönüş yaparsak aynı fiyattan bize yardımcı olabileceklerini söylediler. 1 hafta sonrasında gittiğimiz de ise fahiş bir fiyat artışı ile karşı karşıya kaldık. O gün içerisinde yeni zam yaptıklarını bize verdikleri fiyatın kontenjan ile sınırlı olduğunu ekleyerek fiyat artışlarını normalleştirmeye çalıştılar. 2.gittiğimizde bize bu açıklamayı yine farklı bir çalışanın yapması ise işlerini profesyonelce yapmadıklarını çok acemice bir yaklaşıma sahip olduklarını bize göstermiş oldu. Çünkü kurumsal ve profesyonel merkezlerde size bir fiyat veriliyor ve sizinle ilgilenen kişi oraya sorumlu olarak bırakılıyorsa herhangi bir fiyat değişiminde size karşı muhatap alacağınız kişide aynı kişi olur. Burada ise tam tersi bize verilen fiyattan haberi bile olmayan oldukça acemi görünümlü tecrübesiz bir çalışan ile bizi karşılayan profesyonellikten uzak bir işletme oldu.
Anlaşılan ilk gittiğimizde karşılaştığımız ve bizden tam not alan genç istihdam konusu tamda burada dezavantajlı kısmını bizlere göstermişti. Çünkü esnaflık ya da satış personelliği bu değil. İşletme kar stratejisi de bu değil. Daha asgari ücret zammı dahi açıklanmamışken bu denli bir fiyat artışı hiçbir şekilde işletme etik kural mantığına da sığmaz.
İşletmeler, fahiş fiyat artışı stratejisini uygularken, etik, hukuki ve toplumsal sorumlulukları göz önünde bulundurmalıdır. Aynı zamanda, uzun vadeli müşteri ilişkilerini ve marka imajını koruma hedefiyle hareket etmeleri de profesyonel işletme modeline uygun bir hareket olacaktır.
Herkese sağlıklı günler..