Eskişehir toplu taşımada kart uygulamasını başlatan şehirlerin öncülerinden birisi. İstanbul ve Ankara’dan sonra kağıt bilet yerine dijital kart uygulaması ile dikkat çeken Eskişehir’de bu uygulamanın oturması için ciddi bir zaman dilimine ihtiyaç duyuldu. Çağın fırsatlarından yararlanma konusunda olumlu bir adım diyebiliriz. Zaman içerisinde bu uygulamadan doğan bazı aksaklıkların giderilmesi içinde çalışmalar yapıldığı anlaşılıyor. Örneğin şehir dışından gelen bir konuğun, ya da şehir içerisinde cebinde kartı bulunmayan bir vatandaşın yolcuğunu kolaylaştırmak adına kare kodlu bilet veya cebinde temassız kredi kartı bulunanlar için tramvay ve otobüslerde yeni uygulama başladı.

Ortada bir sıkıntı varsa elbette çözüm aranması da bulunan çözümün uygulanması da doğru bir harekettir. Çözümün bulunmuş olması sevindirici. Bu konuyu düşünürken uygulamanın nasıl gittiğini anlamak adına gözlem yapayım dedim. Birkaç durakta biraz gözlem yapmaya gayret ettim. Uygulamadan düzgün yararlanabilen vatandaşlar olduğu gibi kare kodlu biletini okutmayı başaramayan vatandaşlarımızda yok. Dikkat ettim özellikle yaşlı ve bilet kullanmak zorunda kalan vatandaşlar kare kodu nereye okutacaklarını bile bilmiyorlar. Böyle olunca hem kendileri için yeni bir eziyet başlıyor, hem de kuyrukta bekleyenlerin homurdanmaları başlıyor. Bazen birbirine yardımcı olmaya çalışanlar olabildiği gibi fırsatçılık yapıp aradan duraklara geçenlere de rastlıyorsunuz.

Benim bu konuda yetkililere çağrım şudur. En azından bu uygulama başarıya ulaşana kadar duraklarda bulunan görevlilerin vatandaşa yardımcı olmasını sağlayacak denetim mekanizmasının geliştirilmesidir. Ancak yardımcı olanlarında biraz sabırlı, anlayışlı ve güler yüzlü olması gerekiyor. Öyle değil mi derseniz kısmen evet kısmen hayır. Bu konuyu bir hatırlatayım istedim. Ayrıca belirteyim konunun takipçisi olmayı sürdüreceğim, zira bazı vatandaşların gönlü kırık bilesiniz istedim.