Yılmaz Büyükerşen’den sonraki Büyükşehir Belediyesi yönetimi, belediyeyi ‘ortak akıl’ ile yöneteceğini söylemişti. Belediye yönetiminden yapılan sözlü açıklamalarda ve duvar panolarına yansıyan açıklamalarda sürekli olarak ‘ortak akılla’ vurgu yapılıyor. Bu ‘ortak akıl’ komisyonunda Yılmaz Büyükerşen var mı? Bilmiyoruz. Dahası Büyükerşen, yakın çevresine kendinden sonraki yönetimin kendisini dinlemediğini söylüyor.

TRAFİK SORUNU

Kısa bir süre önce Büyükşehir Belediyesi şehrimizin ana yollarını ortadan ikiye böldü. Trafik daha da kilitlendi. Önceki sabah şehirde, iş ve okul girişi saatlerinde trafiğin kilitlenmesi gazetemiz ve haber sitemizde haber oldu. Mustafa Kemal Atatürk caddesinde direklerdeki taksi çağırma zillerinin, taksi duraklarının yönetimleri tarafından, kaldırıldığını birkaç gün önceki yazımda söz etmiştim. Kaldırılma gerekçesi ile taksilerin yolların ortadan bölünmesi nedeniyle, Eskişehir’in en önemli caddelerinde taksiler, yolcu almakta zorlanıyor. Ortak Aklı savunanlar, evlerine ve belediyeye makam araçları ile geldikleri için, her halde manzaradan haberleri olmuyor. Belediyelerimizin, yöneticilerinin bisiklete ya da tramvaylar gibi toplu taşım araçlarına ancak ‘Avrupa Haraketlilik Günü’ gibi, bizim açımızdan önemli olmayan veya bizle ilgisi olmayan durumlarda gerçekleştiriyorlar.

TEK YÖN OLMALIDIR

Eskişehir’in kent merkezinde iki önemli cadde var. Atatürk Caddesi ve Yunus Emre Caddesi, artık tek yön olmalıdır. Yolların ortadan bölünmesinden tek yön uygulaması daha gerçekçi bir çözüm olacaktır. Ayrıca, kent merkezine motorlu araç girişinin engellenmesi için, otopark sorununa çözüm bulunmalıdır. Vilayet ve resmi dairelerin olduğu alanlar, trafiğe kapatılmalıdır. Sadece bu yollar taksiler ile ambulans gibi araçlara açık olmalıdır. Gerçekçi çözümler bunlardır. ‘İyi yönetişim anketi’ gibi çalışmalar, biraz tribünlere oynamak gibidir. Ortak akıl söylemleri yerine, bilimsel yöntemler ortaya konulmalıdır. Her konunun çözümü bilimde gizlidir. Bilimden ayrılanın sonu karanlıktır diye bir özdeyiş var.

DÜNYANIN KENTLERİ

Brüksel, Berlin veya Paris gibi kentleri bir tarafa bırakalım. Çok sık gittiğim için yazıyorum. Sofya’da kent merkezine ulaşmanın, gelmenin maliyeti yüksektir. Birkaç kez büyük paralar ödeyince, otomobilimizi kent merkezine en az 3 kilometre uzaklığa bırakarak, tramvay ve troleybüs sistemini kullanmaya başladık. Ya da yürümeyi en iyi çözüm olarak gördük.

SÜSLÜ LAFLARA GEREK YOK

Dün Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamada, “Gelin, Eskişehir’i birlikte daha yaşanabilir ve güçlü bir şehir haline getirelim” çağrısı yapılarak anket yayınlandı. Bu tür çalışmalarının ‘süslü söylemler’ dışında hiçbir faydası yok. Ayrıca, orta akıl yerine, belediye başkanının aklına ihtiyaç vardır. Başkan, uzmanlara danıştıktan sonra, inisiyatif kullanarak uygulamaya geçer. Bizde bazı kesimlerin geliştirdiği ‘eş başkanlık’ sistemi, daha doğrusu virüsünün bulaştığı yerler olmuş. Eskişehir’de üç üniversite var. Bilim var. Güvenlik var. Dahası da, yüksek zekalı insanlar yaşıyor. Safsataya ve bilim dışılığa lüzum yok. 10 taksiciye sorulsa sorun çözülebilir.