Memişoğlu: Türkiye sağlık teknolojisini artık kendi geliştiriyor
Memişoğlu: Türkiye sağlık teknolojisini artık kendi geliştiriyor
İçeriği Görüntüle

Belgeselde stratejik yol haritası
TRT’deki 15 yıllık deneyiminin ardından kendi yapım şirketini kuran Öztürk, belgesel projelendirme sürecinin perde arkasını aktararak fon kaynaklarına erişim, uluslararası ağlara dahil olma, festival stratejileri ve proje sürdürülebilirliği üzerine bilgiler verdi. Genç sinemacılara şu tavsiyede bulundu: "Projelerinize güveniyorsanız önce yurt dışı stratejinizi oluşturun, ardından Türkiye pazarına açılın."

Yönetmen Özalp Öztürk: "Filminize ömür biçin"
Belgesel projelerinde planlamanın önemini vurgulayan Öztürk, festivallerin filmin gelişimi açısından kritik bir rol oynadığını belirterek şu ifadeleri kullandı: "Filminize ömür biçin; bence 1,5 yıl filminizi gezdirin ve jürilerden geri dönüş alın."
Pitching sürecinin yalnızca bir finansman aracı olarak görülmemesi gerektiğinin altını çizen Öztürk şunları söyledi: "Pitch sadece bir satış değil, bir ortaklık davetidir. Seyirciyi hikâyenin parçası olmaya, yapımcı ve fonları ise projenin riskini paylaşmaya davet edersiniz."

"Işığın Hasadı" MUBI’de yayına hazırlanıyor
Atölye kapsamında Öztürk’ün filmografisinden çeşitli örnekler de incelendi. Tarladaki emeği konu alan, yalnızca altı günde çekilen "Işığın Hasadı" (Harvest of Light) belgeselinin fragmanı katılımcılarla buluştu. İlk gösterimini Paris’te Avrupa Bağımsız Film Festivali’nde yapan filmin yayın haklarının MUBI’ye satıldığını belirten Öztürk, filmin Ocak ayında platformda izleyiciyle buluşacağını açıkladı.

Yeni projelerden örnekler
Atölyede ayrıca, kaba kurgu aşamasında olan "Cephe", 16. yüzyıl Topkapı Sarayı’nda kadın görünürlüğünü merkeze alan animasyon projesi "In the Margins" ve dans filmi "Göçer Zaman"dan seçilen bölümler eşliğinde vaka analizleri yapıldı.
Festival ve endüstri pitching forumlarının teknik yönlerini anlatan Öztürk, sunumların genellikle 5-7 dakika sürdüğünü belirtti. Başarılı bir pitching’in; proje dosyası, fragman ve sözlü sunumdan oluştuğunu aktaran Öztürk, bu sürecin bütçe, takvim ve ortak yapım yapısının test edildiği eşsiz bir alan olduğunu ifade etti.
Uluslararası başarı örneklerine değinirken Joshua Oppenheimer’ın "The Act of Killing" (Öldürme Eylemi) belgeselini hatırlatan Öztürk, "İşimiz gerçek insan ve gerçek hikâye. Belgesel, gerçeği olduğu gibi yansıtmalıdır" dedi.

Geleceğin belgeselcilerinden yoğun ilgi
Sinema ve Televizyon Bölümü öğrencileri başta olmak üzere belgesel yapımcılığına ilgi duyan birçok katılımcının sorularını yanıtlayan Öztürk, kapanışta şu mesajı verdi: "Pitch, yalnızca bir proje sunumu değil; belgeselcinin ve yapımcının hikâyeye duyduğu inancı paylaşma anıdır."
Etkinlik, Arş. Gör. Elif Akçakaya’nın Esin Alp Öztürk’e teşekkür belgesi takdim etmesi ve katılımcılara sertifikalarının verilmesiyle sona erdi.

Kaynak: İHA