Pek çok firma ve özellikle gıda ağırlıklı işyerlerinde indirim haberleri gerçekten ne kadar gerçekçi merak ediyorsunuz değil mi? Geçtiğimiz günlerde ne yazık ki indirim haberlerinin sadece yüzde 30 kadarının gerçek olduğunu öğreniyoruz… Öyle büyük büyük işyerlerinin duvarlarını süsleyen “İNDİRİM” yazılarının veya billboardlardaki reklamların yüzde 30’u doğru, yüzde 70’i ise yalanmış. Ne kadar büyük bir acı, ne kadar büyük bir ayıp değil mi? Ama ayıp kelimesi utanması olanlar için geçerli. Adı büyük düşüncesi küçük firma yöneticilerinin sadece kendi karlarını katlamak için yaptıkları bu haksız ve uygunsuz kampanyalara kim dur diyecek?
Şöyle anlatayım mağazaya giriyorsunuz bazı ürünlerin üzerinde iki fiyat var. Birinin üzeri çizilmiş, diğerinin üzeri çizilenden biraz daha düşük bir fiyat. Eğer hafızanız kuvvetliyse bir önceki fiyatı hatırlıyorsanız aslında indirim yapılmadığını anlamanız o kadar zor değil. Aslında yapılan rakam oyunundan başka bir şey değil. Nasılsa kim neyi nasıl indirdiğini denetlemiyor ya, “at yalanı kim inanırsa” hesabı bir düzenleme. İşin bir başka boyutu ise fiyatı yükselecek ürünü n yeni fiyatı aslında yukarıda yazılıyor. İndirimli fiyat denilen ücretlendirme ise zaten mevcut fiyatından öte bir şey değil.
Kısacası artık piyasalarda vatandaşın kovaladığı indirimli ürün işi de tam anlamıyla masallarda kalıyor. Yukarıdaki “İNDİRİM” kampanyalarının gerçekte sadece yüzde 30’nun gerçek olduğu ifadesi de benim kişisel görüşüm değil. Yapılan araştırmaların sonucunda ortaya çıkan görüş. Bu konuda bir konuya dikkatinizi çekmek isterim. Özellikle giyim markalarının daha reel olarak kış mevsimi başlamadan kışlık ürünleri ile ilgili, “BÜYÜK KIŞ İNDİRİMİ” kampanyaları sizce ne kadar inandırıcı.
Hatırladığım kadarı ile yakın geçmişte düzenlenen böyle indirim kampanyaları Ticaret Odası veya esnafların bağlı olduğu odaların izni gerekiyordu. Ancak son yıllarda bu uygulamadan da vazgeçildi anlaşılan. Herkes indirim meselesini “Saldım çayıra mevlam kayıra” mantığı ile uygulayınca olan yine vatandaşa oluyor. Kısacası firmalar ya indirim kandırmacısından vazgeçmeli yada bu ayıba bir son verilmeli.