Eskişehir’in sorunlarını kim çözer? “Eskişehir’in sorunu mu var?” diyenleri duyar gibiyim.. Var… var. Hem de öyle çok sorunu var ki? Örneğin çevre yolu sorunu… Birileri görmezden gelse de Eskişehir için çok büyük bir kaos ve ağır bir yük oluşturuyor şehir merkezinde kalan çevre yolu… Yıllardır her seçim döneminde gündeme gelir ama sonuçta Eskişehir’in çevre yolu problemi çözülemez. Yeter mi? Yetmez.. Örneğin yapıldığı söylenen Sarıcakaya yolu, Alpu yolu ve en önemlisi Seyitgazi’den başlayarak Afyon’a kadar uzanan yol Eskişehir’in bağlantıları ile ilgili ciddi sorunlar oluşturmaya devam ediyor.
Merhum Kemal Unakıtan döneminde iki şeritten üç şeride çıkarılan ve artık çevre yolundan ziyade bulvarı andıran yolu şöyle bir gözünüzün önüne getirin… Her gün olmasa da OSB ile direk bağlantılı olduğu için zaman zaman servislerin kaza yaptığı trafik güvenliği açısından risklerin yaşandığını hepimiz biliyoruz. Her kazadan sonra beylik laflar söylenir, bakanlara gidilir, milletvekillerine seslenilir vesaire… vesaire… Sonra olayın üstü küllenilir, yeni bir kazaya kadar (Allah vermesin) herkes söylediği sözlerin üzerine bir bardak soğuk su içer…
Çevre yolu deyince aklıma hep Faruk Nafiz Özak’ın bayındırlık bakanı olduğu dönemde Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen’ in valilikteki toplantıda önüne koyduğu büyük bir kızgınlıkla anlatmaya çalıştığı çevre yolu ile ilgili dosya geliyor… Aradan ne kadar zaman geçti, hani ne derler “köprünün altından çok sular aktı.” Ama Eskişehir için değişen bir şey yok… O gün bugündür rahmetli Kemal Unakıtan döneminde yapılan genişletme çalışmaları ve bat çıkların dışında bir gelişme yok… Onun da çözüm olmadığını herkes adı gibi biliyor. Şimdi Ak Partililer Eskişehir için yapılan yatırımları uzun uzun anlatabilirler. Ancak bir şehrin ekonomisinin ve sanayisinin gelişmesinin önünde en önemli engel ulaşım problemidir. Eğer ulaşım sorunlarını ne kadar azaltırsanız gelişim o kadar hızlı olur.. Sadece bu kadar değil Eskişehir’in ulaşım problemi…
Eskişehir OSB’ni hemen herkes planlaması, üretim kapasitesi ve yatırımları ile çok beğeniyor. Bu kadar güçlü bir alt yapıya sahip OSB’nin ihracat rakamları 1 milyar dolarlar ile sınırlı mı kalmalı? Sanayinin gelişimi ve daha nitelikli yatırımların gelmesi istihdamın artması ve Eskişehir’in nitelikli büyümesi anlamına gelen Gemlik Limanı’na bağlantı için demiryolu projesi sahi ne oldu? Bir Lojistik merkez yaparak tren katarları düzenlemek sanayinin gelişimine elbette katkı yapar önemli ve daha kapsamlı kalıcı gelişim için olması gerekenler belli.
Bugün savunma sanayinin en temel aktörlerinin üretim merkezi haline gelmiş olan Eskişehir’deki sanayi yatırımlarının önünü açmak için de, akaryakıt fiyatlarının alıp başını gittiği dönemde dünya ile rekabette ulaşım maliyetlerini aşağıya çekecek yatırımların yapılması Eskişehir için olmazsa olmazlardan…
Bir başka kanayan yara da Eskişehir’in termal su kaynaklarının yeterince değerlendirilememesidir. Bu konuda geçmişte atılan bazı adımların takipsizlikten ve ciddiyetle üzerinde durulmamasından dolayı ne yazık ki hiçbir yatırımcı Eskişehir’i tercih etmemiştir. Daha doğru yatırımcı aranmamıştır. Sebep ne diye soracak olursanız o siyasetin zehirli ve kutuplaştırıcı dili yok mu? Bazen insanın “batsın siyasetiniz” diyesi geliyor… Aslında ayrıştırıcı dil hiç bir zaman sonuç vermemiştir ya!