Dünyada bugün en temel mesele kaynakların verimli kullanılmasıdır. Yeraltı ve yerüstü kaynakları, verimli ve gelecek kuşaklarda düşünülerek kullanılacak. Dünyanın damı onarılacak. İklim krizi, kuraklık sorunu gibi sorunlar ortadan kaldırılacak.

Uzmanlar, Eskişehir’de de en önemli sorunun var olan su kaynaklarının verimli olarak kullanılmamasını gösteriyor. Biz Eskişehirliler olarak bazı konuları dönüp dolaşıp tekrardan tartışıyoruz. Mesela, şu İstanbul’a uçak işini, boşu boşuna döndürüp döndürüp tartışıyoruz. Son günlerde bir oda başkanı konuyu yeniden gündeme getirdi. O kadar çok mesele var ki aslında, tartışılabileceğimiz. Organize Sanayi Bölgesinde kapanan fabrikaların sayısı artıyor. Bunu durdurmak gerekir. İstihdamın düşüşü, Eskişehir’de en başta çarşılarda var olan ekonomik düzeni bozar. İşsizliğin artması, Eskişehir’de görülmeyen işportayı bile hortlatır. Bir dönemde şehirdeki işportacı hareketi, dönemin bir belediye başkanının yakınları tarafından organize ediliyordu. Bugün aynı durum İzmir’de var. İzmir’deki önceki başkanın yaptığı nüfus düzenlemesi, bugün İzmir’in başına bela oldu.

TİCARET ODASI ÜZERİNE DÜŞENİ YAPTI

Ülkemizin daha sonra tarihe karışan, iki önemli havacılık şirketi yıllar önce Eskişehir İstanbul arasında küçük uçaklar ile sefere başladı. İlk seferde bizi de İstanbul’a götürmüşlerdi. O dönemden bugüne az gazeteci kaldığı için, şehrin o hafızası silinmiş oldu. Geçmiş, tekrardan anlatılmadığı için, sıfırlanmış hafıza ile denenmiş ve başarılı olmamış konulara sarılıyor. O dönemde Ticaret Odası, seferler kesintiye uğramasın diye, üyelerine uçak bileti dağıttı. Her şeye rağmen başarı sağlanamadı.

ENİŞTE ÜZERİNE DÜŞENİ YAPTI

Daha sonra bir gün eşi Eskişehirli olan Türk siyasi tarihinin temel taşlarından olan Hüsamettin Cindoruk, ‘Hanım köyden adayım’ diyerek, Eskişehir’den partisinin birinci sırasından milletvekili adayı oldu. Ardından da, TBMM başkanı oldu. Cindoruk, Türk Hava Yollarının 100. Uçuş noktası olarak Eskişehir’in ilan edilmesini sağladı. Uçak seferleri bir süre ısrarla devam ettirildi. Ticaret Odası yine üyelerine, işadamları İstanbul’a gitsin düşüncesiyle bilet dağıttı. Sonra İstanbul-Eskişehir arasında uçağa binen Eskişehirli sayısı bir elin parmaklarına bile ulaşamayınca, seferler durdu.

NE YAPILMALIDIR?

ERİAD’ın Kızılinler de başlatmayı düşündüğü dolmuş uçak projesi, Eskişehir’deki sanayici ve işadamlarının kuruluşları tarafından da desteklenmelidir. Yüksek Hızlı Trene ek kontenjanlar konulmalıdır. Yavaşta olsa, Eskişehir İstanbul arasında çalışan Eskişehir ekspresi yeniden hayata geçirilmelidir. Savunulacaksa, tartışılacaksa bu mesele tartışmalıdır. İktidar milletvekilleri ile bu konular masaya yatırılmalıdır. Uçak istiyorum demenin ne siyasi ne de ekonomik altyapısı yoktur.

Hizmet aksamasın

Ertuğrulgazi mahallemize iki katlı şahane ve tertemiz bir Aile Sağlığı Merkezi yapıldı. Ancak, açıldığından bu yana asansörü her gün arızalanıyor. Mahalle de üstelik yaş ortalaması 60 ile 70 arasında bulunuyor. Sağlık kurumunun adını da Turkuaz koyuyorsan, Alt yapıyı düşüneceksin. Şu asansör saat gibi çalışsın.