Eskişehir’in bitmeyen çilesi çevre yolu ile ilgili sıkıntıları zaman zaman dile getirmeye gayret ediyorum. Siyasi değerlendirmelerden uzak sadece Eskişehir için vicdani ve sorumluluk hisseden herkesin muhakkak dile getirebileceği ve çözümü konusunda atılacak adımlara destek vereceği bir konudan söz ediyorum.

2 günlük hastane maceram sırasında Şehir Hastanesinin penceresinden gördüğüm manzara gerçek anlamda beni ürküttü. Bir kare fotoğrafa sığmayacak kadar sıkıntı gerçekten büyük. Yaşayanların bildiği ve gördüğü bu gerçeği kime daha nasıl anlatırız bilmem. Ancak iki günlük sürede hastane penceresinden görünen manzara bir ışık hüzmesi olarak göze hoş gelse de orada yaşanan stres ve harcanan milli servete yazık. Zaman zaman tıkanan ve kilometrelerce oluşan araç kuyruğunda yakılan bir saatlik akaryakıta bile gerçekten insan üzülüyor. Eskişehir’in hemen dibindeki ve Eskişehir ekonomisinin en büyük yükünü çeken ve çalışan aktif nüfusun evine ekmek parası götürmek için sabah akşam gittiği OSB, EMKO ve TEKSAN gibi sitelere taşınan insanların daha konforlu ve daha sağlıklı yolculuk yapabilmeleri için Eskişehir’e mutlak surette bir çevre yolu kazandırılmalı. Bu gerçeği bilmeyen varsa elini kaldırsın.

Şair şöyle diyor; “Geç anladım taşın sert olduğunu. Ateş yakar su insanı boğarmış!” Tıpkı onun gibi… Bildiğimiz, gördüğümüz ve yaşadığımız gerçeklere rağmen hala bir çevre yolu meselesinde güçlü bir ittifak oluşturamamışsak bunun sorumlusu sıradan vatandaşlar olamaz. Organize Sanayi, TEKSAN, EMKO çalışanlarının burada hiçbir sorumluluğu yok. Sorumluluk bu şehrin siyasi temsilcilerinde… Hem iktidar hem de muhalefete mensup milletvekillerinin, siyasi parti il başkanlarının gelmiş geçmiş hepsinin bu bağlamda ciddi sorumluluğu olduğunu belirtmeliyim.

Zaman zaman siyasi iktidarın yaptığı yatırımlar üzerinden övünenler olduğu gibi “Eskişehir siyaseten cezalandırılıyor” diyenlerin sayısı da hiç az değil. Bu övünmelerin ve yargılamaların sebebi Eskişehir siyasetine yön verenlerden başkası değil.

Eskişehir gerçekten diğer illerden farklı bir şehir. Mozaik zenginliği, farklı kültürlere ev sahipliği yapabilme özelliği, sahip olduğu tarihi misyon itibariyle rol model olarak kabul edilebilecek bir Eskişehir’i başkaları ile mukayese bile etmeden aktörleri tarafından iyi değerlendirilmelidir diye düşünüyorum.

İktidarın en büyük övüncü duble yollar, otobanlar ve YHT hatlarının uzunluğu ve varlığı değil mi? Türkiye’nin en ücra köşelerine kadar yapılan yollar ile övünmek iyi güzelde Eskişehir’e bir çevre yolu çok mudur? Eskişehir’de herkesin iktidar ve muhalefet kanadıyla ortak tepki ve gayret göstermesi gereken şeyin çevre yolu olması gerektiğinin daha ne zaman farkına varacağız.

Anadolu’nun kuzeyden-güneye, doğudan-batıya kesişim noktasında olan Eskişehir’in bir çevre yolundan yoksun bırakılmış olmasını ben şahsen kabullenemiyorum. Eskişehir için bugüne kadar yapılan hiçbir yatırımı önemsizleştirmeye gerek yok. Ancak unutmamak gerekir ki medeniyetin en önemli göstergelerinden birisi ulaşım meselesidir. Bu konunun da acilen çözüm beklediğini bilmeyen var mı?

Ovanın ortasına sıkıştırılmış bir şehrin tam kalbinin ortasından geçen transit bir yolun varlığı hem ekonomiye, hem de şehrin insanlarının can güvenliğine ciddi zararlar verdiğini görmeliyiz. Zaman zaman ölümlü ve yaralamalı kazalar sırasında yükselttiğimiz sesimizin birlikte daha güçlü çıkacağını aslında hepimiz çok iyi biliyoruz.

Özetle başkalarına yapılan hizmetin Eskişehir’e çok görülmemesi gerektiğini söylüyorum nokta!